مسأله استراتژیک در عرصه مصرف فرهنگی
دبیر میز سبک زندگی گفت: مهم¬ترین و اصلی¬ترین مسأله، «نبود شبکه¬های مردم¬نهاد با مدیریت¬ جهادی در عرصه¬ی کالاهای فرهنگی از مدیریت تا مصرف» است.
باید سرمایه گذاری فکری و عملیاتی روشنی در خصوص سبک زندگی صورت گیرد
دبیر میز سبک زندگی گفت: تجربه ملت ما در تهاجم فرهنگی دشمن در موضوعاتی مانند ازدواج و طلاق و خانواده و مفهوم دینداری و مانند آن نشان می دهد که چگونه دشمن از طریق توانسته باورهای ملی ما را تغییر دهد؛ این بدان معناست که باید سرمایه گذاری فکری و عملیاتی روشنی در این مورد داشت.
مسئله یابی در میز سبک زندگی
دبیر میز سبک زندگی گفت: این میز در پی تهیه سند اقدام و پس از رایزنیها و همفکری و هم اندیشی فراوان وصرف ساعتها نفر کار کارشناسی میز پس از تصویب طرح مهم وبنیادی سند اقدام جهت امر عظیم مسئله یابی جلسات کارشناسی و بررسی خود را اغاز نمود.
دلایل لزوم راه اندازی میز سبک زندگی
دبیر میز سبک زندگی گفت: لزوم بازخوانیِ دانش¬های مرتبط با علوم انسانی و بازسازی باورهای بنیادین آن، اهمیت سبک زندگی به عنوان موضوعی عملیاتی دانش بنیان، سرمایه¬گذاری دشمنان نظام بر تغییر باورها از طریق تغییر رفتارها از جمله دلایل راه¬اندازی میز سبک زندگی بود