1394/11/8 پنجشنبه دبیر میز سبک زندگی مطرح کرد مصرف فرهنگی؛ مهم ترین زمینه فعالیت در حوزه سبک زندگی دبیر میز سبک زندگی گفت: یکی از شیوه‌های رایج برای هویت یابی و بازنمایی خویشتن، به ویژه در دوران معاصر، مصرف فرهنگی است. حجت الاسلام جواد نوروزی گهر با اشاره به اینکه مصرف فرهنگی از مهم­ترین زمینه­ های فعالیت در حوزه سبک زندگی و مدیریت فرهنگی به شمار می­ رود اظهار داشت: یکی از شیوه‌های رایج برای هویت ­یابی و بازنمایی خویشتن، به ویژه در دوران معاصر، مصرف فرهنگی است.
دبیر میز  سبک زندگی خاطرنشان کرد: افراد در مصرف فرهنگی، انواع کالاها و نمادهای ارزشمند را، نه به خاطر ارزش مادی‌شان بلکه به دلیل ارزش فرهنگی آنها و به منظور ایجاد تصاویری مطلوب از خویش در ذهن دیگران مصرف می‌کنند. تفاوت‌های فراوان در گذران اوقات فراغت و فعالیت‌های مصرفی به عوامل فراوانی چون طبقه، جنسیت، سطح تحصیلات، شغل و درآمد و ... بستگی دارد.
وی تصریح کرد: مسأله­ مصرف فرهنگی از چنان اهمیتی ­برخوردار شده است که برخی معتقدند اساساً سبک زندگى فرهنگى را مى‌توان نوعى نظم منطقى در مصرف کالاهاى فرهنگى نامید و با کمک آن وجوه تمایز و تشابه مصرف کنندگان فرهنگى را هویدا کرد. بزرگترین ارمغان الگوهاى مصرف، همین وجه تمایز آن است و همین وجه در صور فرهنگى است که مى­تواند به سطح نخبگى، میان‌مایگى و عوامى آحاد جامعه دست یابد. اگرچه که به هر حال مصرف فرهنگى نوعى الگوى رفتارى عام نیست.
انتهای پیام/
 
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما