|
1395/12/2 دوشنبه
دبیر میز سبک زندگی خبر داد
فرایندهای مرتبط با محصولات فرهنگی
دبیر میز سبک زندگی گفت: می¬توان فرایندهای مرتبط با محصولات فرهنگی را در پنج اقدام تولید، توزیع، تبلیغ، مصرف و مدیریت تعریف کرد.
حجت الاسلام و الملسمین جواد نوروزی گهر با تاکید براینکه سواد مصرف فرهنگی به معنای تسلط بر دانش و مهارت استفاده متعادل و منطقی از کالاهای فرهنگی است، اظهار داشت: این موضوع امروزه به عنوان یکی از انواع سواد عمومی مطرح است. درواقع با توجه به تنوع و انبوهی کالاهای فرهنگی که به فرد یا یک جامعه عرضه میشود، این سواد مصرف فرهنگی است که باعث میشود انسان توان استفاده از کالاهای فرهنگی را آنگونه که شایسته است پیداکند.
دبیر میز سبک زندگی عنوان کرد: میتوان فرایندهای مرتبط با محصولات فرهنگی را در 5 اقدام تولید، توزیع، تبلیغ، مصرف و مدیریت تعریف کرد. در عرصهی مصرف سه آسیب «پایین بودن سواد مصرف»، «سرانه پایین مصرف فرهنگی» و «عدم تعادل در مصرف فرهنگی» از جدیترین مشکلات به شمار میرود و هجمه همهجانبهی دشمن به خصوص در عرصهی کالای فرهنگی این آسیبها را تشدید کرده است.
انتهای پیام/
|