|
1394/11/28 چهارشنبه
دبیر میز سبک زندگی:
مهم ترین نقش را در مصرف فرهنگی، مصرف کننده برعهده دارد
دبیر میز سبک زندگی گفت: مهم¬ترین نقش را در مصرف فرهنگی، مصرف کننده برعهده دارد هرچند که این به معنای پذیرش نقش فعال مصرف¬کننده در مصرف فرهنگی نیز نیست.
حجت الاسلام و الملسمین جواد نوروزی گهر با اشاره به ضعف در سواد مصرف کالاهای فرهنگی و مصرف نامتعادل در سطح جامعه اظهار داشت: امروزه کشورها مقولهی کالاهای فرهنگی را به مثابهی نقطهی تقاطع فرهنگ و اقتصاد و به عنوان یکی از مهمترین عناصر پیشرفت در قالب صنایع خلاق و البته با عنوان «صنایع آینده»، دنبال میکنند و موضوع صنایع فرهنگی به معنای صنایع خلاق و نه صنعت فرهنگ (به معنای تجاری صدسال پیش)، به عنوان موضوع اصلیِ مصرف فرهنگی مهمترین حلقه در تولید فرهنگی دانسته میشود.
دبیر میز سبک زندگی تصریح کرد: مهمترین نقش را در مصرف فرهنگی، مصرف کننده برعهده دارد هرچند که این به معنای پذیرش نقش فعال مصرفکننده در مصرف فرهنگی نیز نیست.
وی عنوان کرد: کالای فرهنگی اگرچه به اعتبار ذهنی دارای محتوا و ساختار است لیکن نمیتوان در تولید و مصرف کالای فرهنگی این دو را از هم جدا دانست بلکه باید گفت محتوا و فرم با هم یک حقیقت سومی ساخته اند. بنابراین هر اقدامی برای بازشناخت، تولید، تبلیغ و مصرف کالاهای فرهنگی مطلوب باید با توجه به این پدیده سوم صورت گیرد.
انتهای پیام/
|