1394/11/28 چهارشنبه دبیر میز سبک زندگی: مهم ترین نقش را در مصرف فرهنگی، مصرف کننده برعهده دارد دبیر میز سبک زندگی گفت: مهم¬ترین نقش را در مصرف فرهنگی، مصرف کننده برعهده دارد هرچند که این به معنای پذیرش نقش فعال مصرف¬کننده در مصرف فرهنگی نیز نیست. حجت الاسلام و الملسمین جواد نوروزی گهر با اشاره به ضعف در سواد مصرف کالاهای فرهنگی  و مصرف نامتعادل در سطح جامعه اظهار داشت:  امروزه کشورها مقوله‌ی کالاهای فرهنگی را به مثابه‌ی نقطه‌ی تقاطع فرهنگ و اقتصاد و به عنوان یکی از مهم­ترین عناصر پیشرفت در قالب صنایع خلاق و البته با عنوان «صنایع آینده»، دنبال می­کنند و موضوع صنایع فرهنگی به معنای صنایع خلاق و نه صنعت فرهنگ (به معنای تجاری صدسال پیش)، به عنوان موضوع اصلیِ مصرف فرهنگی مهم­ترین حلقه در تولید فرهنگی دانسته می­شود.
دبیر میز سبک زندگی تصریح کرد: مهم­ترین نقش را در مصرف فرهنگی، مصرف کننده برعهده دارد هرچند که این به معنای پذیرش نقش فعال مصرف­کننده در مصرف فرهنگی نیز نیست.
وی عنوان کرد: کالای فرهنگی اگرچه به اعتبار ذهنی دارای محتوا و ساختار است لیکن نمی­توان در تولید و مصرف کالای فرهنگی این دو را از هم جدا دانست بلکه باید گفت محتوا و فرم با هم یک حقیقت سومی ساخته­ اند. بنابراین هر اقدامی برای بازشناخت، تولید، تبلیغ و مصرف کالاهای فرهنگی مطلوب باید با توجه به این پدیده سوم صورت گیرد.
انتهای پیام/
 
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما