1394/9/26 پنجشنبه دبیر میز سبک زندگی باید سرمایه گذاری فکری و عملیاتی روشنی در خصوص سبک زندگی صورت گیرد دبیر میز سبک زندگی گفت: تجربه ملت ما در تهاجم فرهنگی دشمن در موضوعاتی مانند ازدواج و طلاق و خانواده و مفهوم دینداری و مانند آن نشان می دهد که چگونه دشمن از طریق توانسته باورهای ملی ما را تغییر دهد؛ این بدان معناست که باید سرمایه گذاری فکری و عملیاتی روشنی در این مورد داشت. حجت الاسلام جواد نوروزی گهر در خصوص تهیه دو پیش نویس محتوایی‌مفهومی در حوزه راهبرد (افق نگاری) اظهار داشت: دنیای امروز در حوزه‌ی دانش بشری به طور عام و در حوزه‌ی علوم انسانی به طور خاص در وضعیت مبهم و پیچیده­ای قرار دارد؛ از یکسو پایه­های دانش بر تواترات مجازی نهاده شده و از سوی دیگر علوم انسانی در چنبره‌ی نهاده‌های اندیشه‌ی غیرخدامحور گرفتارآمده و در عین حال دیکتاتوری نظام رسانه­ای سلطه، کار را بر حق­جویان دانش­طلب سخت کرده است.
دبیر میز سبک زندگی افزود: جامعه‌ی انسانیِ امروز به راحتی نمی­تواند گزاره­های وحیانی را ادراک کند و بپذیرد تاجایی که برخی دین­باوران برای اثبات حقایق وحیانیِ خدابنیاد به دنبال برساختن پایه­هایی دانش­نهادند.
وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی موضوعی بسیارمهم و اثرگذار در فضای زندگی امروزی بشر است و به نظرمی­رسد نمی‌توان بدون تأمل در دقایق و ظرائف آن، به زندگی آرامش­مندی رسید. سبک زندگی درواقع نه صرفاً توصیه­های بلندپروازانه‌ی آرمانی بلکه مهندسی زندگی امروز انسان­ها با توجه به نیازها و باورهای اوست و طبیعی است که چنین عرصه‌ی مهمی در مطالعات علوم انسانی نیازمند تمرکز و مدیریت هوشمندانه است.
حجت الاسلام نوروزی گهر تصریح کرد: ممتاز ساختن مسأله‌ی سبک زندگی و خانواده که بارها مورد تأکید رهبری نظام قرارگرفته است، نشان‌دهنده اهتمام دفتر تبلیغات اسلامی بر حل مسائل استراتژیک نظام است.
دبیر میز سبک زندگی  با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی، تمرکز برنامه­هایشان را بر تغییر باورها از طریق تغییر رفتارها گذاشته­اند، عنوان کرد: تجربه ملت ما در تهاجم فرهنگی دشمن در موضوعاتی مانند ازدواج و طلاق و خانواده و مفهوم دینداری و مانند آن نشان می­دهد که چگونه دشمن از طریق توانسته باورهای ملی ما را تغییر دهد؛ این بدان معناست که باید سرمایه­گذاری فکری و عملیاتی روشنی در این مورد داشت.
انتهای پیام/
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما