|
1394/11/21 چهارشنبه
دبیر میز سبک زندگی خبر داد
مسأله استراتژیک در عرصه مصرف فرهنگی
دبیر میز سبک زندگی گفت: مهم¬ترین و اصلی¬ترین مسأله، «نبود شبکه¬های مردم¬نهاد با مدیریت¬ جهادی در عرصه¬ی کالاهای فرهنگی از مدیریت تا مصرف» است.
حجت الاسلام جواد نوروزی گهر با اشاره به اینکه باید دید مسأله استراتژیک عرصه مصرف فرهنگی که با حل آن، امکان حل دیگر مشکلات در عرصه مصرف فرهنگی نیز فراهم میآید چیست، اظهار داشت: مهمترین و اصلی ترین مسأله، «نبود شبکه های مردم نهاد با مدیریت جهادی در عرصه کالاهای فرهنگی از مدیریت تا مصرف» است. مسأله ای که اگر حل شود و شبکه های مردمی با مدیریت جهادی وارد عرصه های مختلف از تولید تا مصرف فرهنگی شوند امکان رفع آسیب های پیش گفته در فضای مصرف فرهنگی فراهم خواهدشد. این شبکه های مردمی تأمین کنند هی محتوا، تولیدکننده، توزی عکننده، اهالی تبلیغات،شکل دهندگان ذائقهی مردم، آموزشدهندگان سواد مصرف و ... خواهند بود.
دبیر میز سبک زندگی افزود: شکل گیری شبکه های مردمی جهادی البته نیاز به پژوهش، آموزش، رصد و پایش، حمایت و همراهی، فعالیت های محتوایی جدی، انجام فعالیتهای آزمایشی در عرص ههای گوناگون کالاهای فرهنگی، شناسایی و گزینش نیروی انسانی و ... دارد که همگی در چارچوب فعالیتهای دفتر تبلیغات اسلامی حوزهی علمیه قم تعریف پذیر و انجام شدنی است.
وی خاطرنشان کرد: مسأله اصلی میز سبک زندگی «نبود شبکه های مردمن هاد با مدیریت جهادی در عرصه کالاهای فرهنگی از مدیریت تا مصرف» تعیین و مجموعه فعالیت های مراکز برای حل این معضل جدی و ریشه ای در انواع مختلف کالاهای فرهنگی و مصرف فرهنگی تصویب میشود. البته این مسأله استراتژیک می تواند در تقاطع با موضوعات هشتگانه کالای فرهنگی در 5 عرصه مدیریت، تولید، تبلیغات، توزیع و مصرف تبدیل به موضوعات جزییتری شود و در صورتی که ارادهی دفتر بر حل مسایل جزیی تر باشد می توان هرکدام از این مربع های 40 گانه یا یکی از فرایندهای پنجگانه و یا یکی از موضوعات 8 گانه را به عنوان مسأله ی جزیی تر درنظرگرفت.
حجت الاسلام نوروزی گهر درخصوص چهار سناریو برای تبیین و حل مسأله گفت: (شبکه سازی مردم نهاد با مدیریت جهادی برای تمامی انواع 8 گانه کالاهای فرهنگی و تمامی اقدامات 5 گانه، شبکه سازی مردم نهاد با مدیریت جهادی برای یکی از انواع 8 گانه کالاهای فرهنگی مثلا فضای مجازی در همه ی 5 اقدام، شبکه سازی مردم نهاد با مدیریت جهادی برای یکی از فرایندهای 5 گانه مثلاً توزیع در همه انواع کالاهای فرهنگی، شبکه سازی مردم نهاد با مدیریت جهادی برای یکی از فرایندهای 5 گانه مثلاً تولید در یکی از کالاهای فرهنگی) مثلاً اسباببازی این سناریوهای چهارگانه هستند.
انتهای پیام/
|