1394/11/21 چهارشنبه دبیر میز سبک زندگی خبر داد مسأله استراتژیک در عرصه مصرف فرهنگی دبیر میز سبک زندگی گفت: مهم¬ترین و اصلی¬ترین مسأله، «نبود شبکه¬های مردم¬نهاد با مدیریت¬ جهادی در عرصه¬ی کالاهای فرهنگی از مدیریت تا مصرف» است. حجت الاسلام جواد نوروزی گهر با اشاره به اینکه باید دید مسأله­ استراتژیک عرصه مصرف فرهنگی که با حل آن، امکان حل دیگر مشکلات در عرصه مصرف فرهنگی نیز فراهم می­آید چیست، اظهار داشت: مهم­ترین و اصلی­ ترین مسأله، «نبود شبکه ­های مردم ­نهاد با مدیریت­ جهادی در عرصه کالاهای فرهنگی از مدیریت تا مصرف» است. مسأله ­ای که اگر حل شود و شبکه­ های مردمی با مدیریت جهادی وارد عرصه­ های مختلف از تولید تا مصرف فرهنگی شوند امکان رفع آسیب­ های پیش ­گفته در فضای مصرف فرهنگی فراهم خواهدشد. این شبکه ­های مردمی تأمین­ کنند ه­ی محتوا، تولیدکننده، توزی ع­کننده، اهالی تبلیغات،شکل ­دهندگان ذائقهی مردم، آموزش­دهندگان سواد مصرف و ... خواهند بود.
دبیر میز سبک زندگی افزود: شکل­ گیری شبکه ­های مردمی جهادی البته نیاز به پژوهش، آموزش، رصد و پایش، حمایت و همراهی، فعالیت­ های محتوایی جدی، انجام فعالیت­های آزمایشی در عرص ه­های گوناگون کالاهای فرهنگی، شناسایی و گزینش نیروی انسانی و ... دارد که همگی در چارچوب فعالیت­های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه­ی علمیه قم تعریف ­پذیر و انجام­ شدنی است.
وی خاطرنشان کرد: مسأله­ اصلی میز سبک زندگی «نبود شبکه­ های مردم­ن هاد با مدیریت­ جهادی در عرصه­ کالاهای فرهنگی از مدیریت تا مصرف» تعیین و مجموعه­ فعالیت­ های مراکز برای حل این معضل جدی و ریشه ­ای در انواع مختلف کالاهای فرهنگی و مصرف فرهنگی تصویب می­شود. البته این مسأله­ استراتژیک می ­تواند در تقاطع با موضوعات هشت­گانه کالای فرهنگی در 5 عرصه مدیریت، تولید، تبلیغات، توزیع و مصرف تبدیل به موضوعات جزیی­تری شود و در صورتی که اراده­ی دفتر بر حل مسایل جزیی ­تر باشد می ­توان هرکدام از این مربع­ های 40 گانه یا یکی از فرایندهای پنجگانه و یا یکی از موضوعات 8 گانه را به عنوان مسأله­ ی جزیی ­تر درنظرگرفت.
حجت الاسلام نوروزی گهر درخصوص چهار سناریو برای تبیین و حل مسأله گفت: (شبکه ­سازی مردم ­نهاد با مدیریت جهادی برای تمامی انواع 8 گانه کالاهای فرهنگی و تمامی اقدامات 5 گانه، شبکه ­سازی مردم نهاد با مدیریت جهادی برای یکی از انواع 8 گانه کالاهای فرهنگی مثلا فضای مجازی در همه­ ی 5 اقدام، شبکه ­سازی مردم­ نهاد با مدیریت جهادی برای یکی از فرایندهای 5 گانه مثلاً توزیع در همه­ انواع کالاهای فرهنگی، شبکه­ سازی مردم­ نهاد با مدیریت جهادی برای یکی از فرایندهای 5 گانه مثلاً تولید در یکی از کالاهای فرهنگی) مثلاً اسباب­بازی این سناریوهای چهارگانه هستند.
انتهای پیام/
 
 
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما