1394/11/18 يكشنبه دبیر میز سبک زندگی خبر داد نظریه های رایج در خصوص مسئله مصرف فرهنگی دبیر میز سبک زندگی از سه نظریه در مصرف فرهنگی از جهت نقش مصرف کننده خبر داد. حجت الاسلام جواد نوروزی گهر با بیان اینکه مهم­ترین نقش را در مصرف فرهنگی، مصرف کننده برعهده دارد، اظهار داشت: این به معنای پذیرش نقش فعال مصرف­ کننده در مصرف فرهنگی نیز نیست.
دبیر میز سبک زندگی با اشاره به سه نظریه در مصرف فرهنگی از جهت نقش مصرف کننده افزود: مصرف انفعالی که مصرف­ کننده را بی­ اختیار می­داند، مصرف ارتباطی که مصرف را به یک ارتباط بین تولیدکننده و مصرف­ کننده تعبیر می­کند و مصرف ابداعی که مصرف­ کننده را در واقع تولیدکننده کالای فرهنگی معرفی می­کند.
وی تصریح کرد: از جهت نوع مصرف نیز سه دیدگاه همسانی بوردیو، فردی­شدن گیدنز و مصرف التقاطی پترسون که البته بیشتر متعلق به طبقه­ های مرفه­ تر اجتماعی است در بین نظرات مصرف فرهنگی دیده می­شود. شاه­ کلید این تقسیم ­بندی، قائل شدن به تنوع در مصرف فرهنگی با حفظ فردیت افراد در انتخاب­ های فرهنگی ­آنها یعنی همان سبک زندگی است.
انتهای پیام/
 
 
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما