يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   18:29:15

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در زاهدان

  • خلاصه :با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه سیستان و بلوچستان شهر زاهدان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، این نشست علمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه اساتید و اعضای هیئت های علمی دانشگاه های شهر زاهدان در محل سالن اجتماعات دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی در این جلسه که حجت الاسلام والمسلمین بامری رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، حجت الاسلام والمسلمین ثنائی معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی و اساتید و هیئت های علمی دانشگاه های مراکز دانشگاهی زاهدان حضور داشتند ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین بزرگداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه این ایام را گرامی داشت.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست علمی به بررسی تمدن های جهانی پرداخت اظهار داشت: ما سه تمدن بزرگ جهانی داریم که شامل، تمدن اسلامی، تمدن غربی و تمدن یونانی می شود.
وی در ابتدا به بررسی تمدن معاصر غربی پرداخت و اظهار داشت: تمدن معاصر غربی بر علم و تکنولوژی مبتنی است و در بین سه تمدن دیگر از برترین تمدن ها می باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تمدن یونان را یک تمدن عقل محور دانست و افزود: این تمدن اساسش معرفت و حکمت بود و از نظر حکمت نیز هم حکمت عملی و هم حکمت نظری را شامل می شود.
وی در این باره افزود: تمدن یونان بنیانش عقلی بود و تجربه هم در آن دخیل شده است زیرا دانشمندی مانند ارسطو یک دانشمندی بود که تحقسقات تجربی مفصلی در شاخه های مختلف انجام می دهد.
وی در ادامه به بحث پیرامون تمدن اسلامی پرداخت و بیان داشت: تمدن اسلامی تمدنی بود که در کنار عقل گرایی به نعمت وحی و بنیان ها و آموزه های اسلامی قرآنی مسلح بود و یک تمدن بدیع و خاص را برای همه ما به ارمغان گذاشت.
لازم به ذکر است در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین بامری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سیستان و بلوچستان ضمن عرض خیر مقدم به حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی در استان سیستان و بلوچستان به بیان و ارائه گزارشی از برنامه های دانشگاه های استان پرداخت.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما