چهارشنبه 24 مهر 1398   00:34:55
(سال رونق تولید)

سال 1361، تنی چند از روحانیان هنرمند، اهتمامی سترگ ورزیدند و مجموعه‌ای هنری را پایه‌گذاری کردند تا بتوانند آموزه‌های دینی را، آنگونه که شایسته است، با زبان و بیان هنری به جامعه‌ی فهیم و هنردوست ارائه دهند.  حرکت دهه‌ی شصت، میراث ماندگاری شد که امروز به صورت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسامی تبلور یافته است.
مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بنا به رسالت خود برای پرورش استعدادهای طلاب و تولیدات هنرجویان طلبه، به آموزش‌های ادبی و هنری طلاب و خانوده‌های آنان مشغول است.
آشنا کردن طلاب با ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین، تقویت توانمندی آنان در زمینه‌های فرهنگی و هنری در جهت تاثیرگذاری بهتر بر مخاطب، فعال‌سازی طلاب در راستای تولید آثار فاخر ادبی و هنری از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های آموزش هنری در مرکز فرهنگی هنری می‌باشد.
انجمن‌های ادبی هنری طلاب، در قالب شش انجمن با حضور طلاب هنرمند و با حمایت‌های مادی و معنوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، کارگاهی، برگزاری جشنواره و تولید آثار هنری در قالب‌های گوناگون فعالیت می‌کنند.

جهت ارتباط با این مرکز بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

کوله بار طلبه رسانه ای در سفر اربعین

فعال هنری رسانه ای به بیان توصیه هایی به حاضران در پیاده روی اربعین پرداخت و به تجربه نگاری ها، سوژه یابی، سفرنامه نویسی تأکید کرد. 

کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. 

استفاده از ظرفیت رسانه ای پیاده روی اربعین برای تحریف زدایی از تشیع

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بر ثبت لحظات درست فرهنگ با تکنیک های رسانه ای تأکید کرد و گفت: با استفاده از ابزارهای رسانه ای می توانیم غایبان اجتماع عظیم اربعین را به این مکتب انسان ساز دعوت و از تشیع تحریف زدایی کنیم.

ضرورت فرصت شناسی فعالان فرهنگی نسبت به ظرفیت کنگره عظیم اربعین/ برگزاری کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین»

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری کارگاه تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین، ضرورت فرصت شناسی فعالان فرهنگی نسبت به ظرفیت این کنگره عظیم را تبیین کرد.

اکران مستند «آن زمستان» برگزار شد

مستند «آن زمستان» با موضوع شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی و اثر احمد شریف‌زاده با همکاری معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سینما آوینه قم اکران شد.

فضای مجازی مهم ترین عرصه انتشار و اشتراک هر ایده در فضای عمومی است

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هر ایده ای که می خواهد در فضای افکار عمومی یارگیری کند، مهم ترین عرصه پمپاژ، انتشار و اشتراک گذاشتن آن، فضای مجازی است. 

استفاده از دین در سینمای غرب برای رسیدن به هدف غیردینی خود

محقق و پژوهشگر دینی گفت: در سینمای غرب با محور قرار دادن یک دین خاص، از مقوله دین در سینما استفاده می کنند، برای اینکه به هدف خود که غیر از دین باشد، برسند و البته گاهی هم نقد دین را انجام می دهند.

عرضه مجموعه قصه‌های قرآن در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی

رئیس اداره عرضه محصولات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: برخی از مجموعه قصه های قرآن که سفارش میز قرآن به این مرکز بود، در نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، عرضه می شود.

زمانه امروز ما نیازمند به اشعار مطول است/ شعر حوزه فاخر است

شاعر و مداح اهل بیت(ع) از قصیده گفتن دست نکشید، گفت: بنمایه ها و محتواهای زیادی دارید و این محتواها دستمایه های خوبی برای ورود به شعر هستند و دنیا و زمانه امروز ما نیازمند به اشعار مطول است و از قصیده گفتن دست بر ندارید.

12>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
025-371160
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما