شنبه 11 تير 1401   12:10:18

(تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین)

print

حرکت تنی چند از روحانیان هنرمند در سال 1361 برای پایه‌گذاری مجموعه‌ای هنری به منظور ارایه شایسته آموزه‌های دینی با زبان و بیان هنر به جامعه‌ فهیم و هنردوست، میراثِ ماندگاری شد که به صورت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تبلور یافت.

پرورش استعدادهای طلاب و آشناساختن آنان با ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین، آموزش‌های ادبی و هنری برای طلاب و خانوده‌های آنان، تقویت توانمندی و فعال‌سازی آنان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار فاخر ادبی و هنری از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های آموزش هنری در چند دهه گذشته بود. همچنین، تشکیل انجمن‌های ادبی هنری طلاب و برگزاری جشنواره و تولید آثار هنری در قالب‌های گوناگون با حمایت‌های مادی و معنوی مرکز فرهنگی هنری انجام گرفت.

از سوی دیگر در سال 1390، اداره کل تبلیغ نوین با هدف شناسایی و جذب فعالان حوزوی، سازماندهی آنها در قالب گروه‌‌های تبلیغی و حمایت‌ از طرح‌های تبلیغی آنان در عرصه‌های نوین تبلیغ رسانه‌ای در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر ایجاد گردید.

در سال 1398 به منظور سازماندهی مجدد و تمرکز فعالیت‌ها و گسترش آن، مرکز فرهنگی و هنری و اداره کل تبلیغ نوین با یک‌دیگر ادغام و به "معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه" ارتقاء یافت.
 

جهت ارتباط با این معاونت بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

در سندپژوهی روایات سبک زندگی مشکل جدی داریم/ اجتهاد، گمشده حوزه سبک زندگی

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اينكه اجتهاد در روایات سبک زندگی بسیار مهم است، گفت: پافشاری در اصول به معنای اصرار بر آداب نیست و ما ضعف در این عرصه داریم در واقع در روایات و احادیث مربوط به حوزه سبک زندگی باید اجتهاد، تحلیل و تطبیق با فضا و الزامات روزِ جامعه انجام شود.

از نگاه ویژه رئیس جدید رسانه ملی به قم تا طراحی “بانک پیام ” مورد تاکید مقام معظم رهبری

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری پیامی برای اهل رسانه داشتند که در آن مبتنی بودن برنامه های رسانه ای بر «پیام محوری» مورد تأکید واقع شد، از طراحی بانک پیام جهت استفاده اهالی رسانه در این معاونت خبر داد.

اولین نشست تجربه‌نگاری مدیران رسانه برگزار شد

مسعود معینی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر سابق شبکه چهار سیما با حضور در نشست علمی «تجربه‌نگاری مدیران رسانه» به بیان چالش‌ها و مسائل مهم رسانه امروز پرداخت.

برپایی نمایشگاه عکس کرامت در نگارستان اشراق معاونت مهر

نمایشگاه عکس کرامت به مناسبت دهه کرامت و نیز اعتراض سه تن از عکاسان مذهبی ایران به هتک حرمت امام رضا علیه‌السلام با همکاری #معاونت_مهر (فضای مجازی، هنر و رسانه) دفتر تبلیغات اسلامی در نگارستان اشراق این معاونت افتتاح شد.

سوگواره ملت امام حسین(ع) از نمونه کارهای هماهنگ و هم‌افزا در حوزه فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های ما در حوزه فرهنگ و هنر برای این است که عشق و محبت مردم به آل‌الله را بیشتر کنیم گفت: سوگواره ملت امام حسین(ع) از نمونه کارهای هماهنگ و هم‌افزا در حوزه فرهنگ است.

سلام فرمانده؛ اثری با محسنات بسیار

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اولیایی با بیان اینکه اثر سلام فرمانده دارای محسنات بسیار است و باید در مجامع مختلف در میان مردم از آن حمایت کرد گفت: هرچند از این اثر در جامعه باید حمایت کرد اما در مجامع علمی و سیاستگذاری عرصه رسانه باید به آسیب های آن پرداخت تا بتوان آثار قوی تری تولید کرد.

ارسال ۱۱ هزار و هشت اثر به سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع)

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه «ملت امام حسینیم» که سردار شهید سلیمانی به آن اشاره کرده بود، حالا به یک شعار ملی و دینی تبدیل شده است، از ارسال ۱۱ هزار و هشت اثر به سوگواره ملت امام حسین(ع) خبر داد.

سوگواره ملت امام حسین(ع) از الگوهای موفق همکاری و هم افزایی میان نهادهاست

مدیر رادیو معارف با اشاره به همکاری مشترک دفتر تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رادیو معارف در اولین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) گفت: این سوگواره از الگوهای موفق همکاری و هم افزایی میان نهادهاست.

نفرات برگزیده اولین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع)

در مراسم اختتامیه «نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین؛ پویش تولید محتوای رسانه‌ای و کنشگری عاشورایی در فضای مجازی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مهر (فضای مجای، هنر و رسانه) دفتر تبلیغات اسلامی از تفرات برگزیده، تجلیل شد.

سه نوع تحلیل در مواجهه با سرود «سلام فرمانده»

فعال عرصه رسانه و فضای مجازی گفت: برخی از ناقدین سرود سلام فرمانده را با نگاه دینی و عرفانی صرف بررسی کرده و موفقیت آن را فقط ناشی از اخلاص عوامل ساخت می دانند.

نباید سرود سلام فرمانده یک کنش گری حاکمیتی نشان داده شود

فعال عرصه رسانه و فضای مجازی ورود رسانه ملی به پخش مراسم سرود سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی تهران را خطا دانست و گفت: این موضوع باعث شد جریان اجتماعی ساخته شده توسط این سرود به یک جریان سازمان یافته و حاکمیتی در اذهان مردم تبدیل شود.

گره خوردن جنبه ادبی با جنبه بصری در سرود سلام فرمانده/ ابهام در مخاطب این سرود

فعال رسانه ای گفت: یکی از مؤلفه هایی که به سرود سلام فرمانده تشخُص داد، گره خوردن یک جنبه ادبی با یک جنبه بصری است؛ این گره از لفظ سلام فرمانده و احساس کنشگری و مشارکت کودکان با احترام نمادین نظامی ایجاد شد.

هنوز فعالان دینی عرصه رسانه از سوی سازمان های فرهنگی جدی گرفته نشده اند

فعال عرصه رسانه و فضای مجازی گفت: سلام فرمانده گزاره مهمی را مورد توجه قرار داد؛ این گزاره توجه به فضاست. ما در ازای فضا کانون ها و هیئات مذهبی را در ذهن داریم و هنوز فعالان دینی عرصه رسانه از سوی سازمان های فرهنگی جدی گرفته نشده اند

حماسه و احساس همواره در کنش گری های اجتماعی مردم ایران نقش داشته است

فعال عرصه رسانه و فضای مجازی گفت: ترکیب حماسه و احساس در طول تاریخ بر دینداری مردم ایران تأثیر بسزایی داشته است؛ اما این بُعد از تبلیغ و دینداری در دهه های اخیر مورد غفلت واقع شده است.

مردمی بودن، رمز موفقیت سرود «سلام فرمانده»

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تجربه ثابت کرده است که عمده محصولاتی که به صورت سازمانی تولید و منتشر شده اند، از قابلیت موج آفرینی کمتری نسبت به تولیدات مردمی برخوردارند.

بررسی تحلیلی سرودهای عزیزم حسین(ع) و سلام فرمانده

الگوهای موج آفرینی در فضای مجازی با تولیدات مذهبی با تمرکز بر سرودهای عزیزم حسین(ع) و سلام فرمانده، به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تحلیل و بررسی می شود.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما