سه‌شنبه 29 اسفند 1402   07:11:01

(مهار تورم، رشد تولید)

print

حرکت تنی چند از روحانیان هنرمند در سال 1361 برای پایه‌گذاری مجموعه‌ای هنری به منظور ارایه شایسته آموزه‌های دینی با زبان و بیان هنر به جامعه‌ فهیم و هنردوست، میراثِ ماندگاری شد که به صورت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تبلور یافت.

پرورش استعدادهای طلاب و آشناساختن آنان با ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین، آموزش‌های ادبی و هنری برای طلاب و خانوده‌های آنان، تقویت توانمندی و فعال‌سازی آنان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار فاخر ادبی و هنری از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های آموزش هنری در چند دهه گذشته بود. همچنین، تشکیل انجمن‌های ادبی هنری طلاب و برگزاری جشنواره و تولید آثار هنری در قالب‌های گوناگون با حمایت‌های مادی و معنوی مرکز فرهنگی هنری انجام گرفت.

از سوی دیگر در سال 1390، اداره کل تبلیغ نوین با هدف شناسایی و جذب فعالان حوزوی، سازماندهی آنها در قالب گروه‌‌های تبلیغی و حمایت‌ از طرح‌های تبلیغی آنان در عرصه‌های نوین تبلیغ رسانه‌ای در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر ایجاد گردید.

در سال 1398 به منظور سازماندهی مجدد و تمرکز فعالیت‌ها و گسترش آن، مرکز فرهنگی و هنری و اداره کل تبلیغ نوین با یک‌دیگر ادغام و به "معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه" ارتقاء یافت.
 

جهت ارتباط با این معاونت بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

هشدار معاون دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص جایگاه شعر حوزوی و ادبیات دینی

معاون فضای مجازی با هشدار نسبت به تغییر بافت زندگی جوانان بدلیل جریان گرایش به موسیقی و شعر کره ای وانگلیسی گفت: اگر جریان شعری حوزوی و ادبیات حوزوی و دینی به آن جایگاه تولید ادبیات فاخر و شعر فاخر و شعر تربیت کننده و نسل سازی که بود برنگردد، ما نمیتوانیم مقابل این جریان جدی بایستیم.

اهدای نشان اشراق به استاد مجاهدی و مهدی جهاندار در اختتامیه جشنواره شعر حوزه

نشان اشراق معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به استاد مجاهدی بدلیل هویت بخشی به شعر حوزه های علمیه و مهدی جهاندار بدلیل فعالیت دینی و انقلابی به موقع و مؤثر به ویژه در شرایط فتنه، اهدا شد.

رونمایی از مستند «از دیار بلخاب» با نگاهی به زندگی عالم افغانستانی در قم/ تاکید معینی پور بر معرفی عالمان در قالب هنر/ دلتنگی عالم بلخابی برای بلخاب

مستند «از دیار بلخاب» نگاهی به زندگی و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی آیت‌الله سیدجعفر فاضلی از علمای افغانستان، با حضور این عالم افغانستانی و معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و چهره های شاخص افغانستانی در قم رونمایی و اکران شد.

تلاش برای حفظ هویت فرهنگی فرزندان ایران اسلامی، یک حرکت جهادی بزرگ است/ حادثه کرمان داغ سنگینی برای همه ما بود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: کسانی که همه جوانی خود را برای نشر معارف و ارزش ها در میان کودکان و نوجوانان کرده و برای حفظ هویت و موجودیت فرهنگی فرزندان ایران اسلامی متحمل زحمات و رنج ها شده اند، بدانند که این حرکت یک حرکت جهادی بزرگ است و قطعاً نزد خداوند مأجور خواهند بود.

برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام در قم

علی باباجانی گفت: ما به فکر هستیم که «نشانِ سلام» داشته باشیم. در دوره‌های مختلف خود ناشران همت می‌کردند و بر کتابی که چاپ می‌شد می‌نوشتند برگزیده جشنواره سلام؛ ولی وجود این نشان ضرورت دارد و می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب کتاب باشد.

علوم انسانی مبتنی بر زیست بوم جمهوری اسلامی

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به توضیح درباره «علوم انسانی مبتنی بر زیست‌بوم جمهوری اسلامی» پرداخت.

بازخوانی انتقادی ایده‌های مختلف در باب اسلامی‌سازی علوم انسانی

میز اسلامی سازی علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش، سلسله نشست‌هایی را با هدف بازخوانی انتقادی ایده‌های دانشگاه اسلامی، اسلامی‌سازی علوم انسانی و وحدت حوزه و دانشگاه، برگزار می‌کند.

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مجید ملامحمدی/ کارنامه ی سردبیر «نشریه پوپک دفتر تبلیغات» درخشان‌تر شد

مجید ملامحمدی سردبیر نشریه پوپک معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گواهینامه درجه یک هنری در رشته ادبیات داستانی را از اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

بازدید دانش آموزان دختر از اداره نشریات معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه

جمعی از دانش آموزان دبستان دخترانه انتفاعی صهبا قم ضمن بازدید از اداره نشریات معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با نشریات سلام بچه ها، پوپک و سنجاقک که به همت این معاونت منتشر می شوند، آشنا شدند و با سردبیران آن به گفت وگو نشستند.

رمان «بچه‌های کوچه شهناز» خانواده ایرانی را به خوبی ترسیم کرده است

عصر سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ ‌رمان «بچه‌های کوچه شهناز» با حضور «علی باباجانی» نویسنده اثر و «سید سعید هاشمی» منتقد ادبی که هردو از اصحاب قلم معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه هستند، در سالن مهر حوزه هنری قم معرفی، بررسی و نقد شد.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما