سه‌شنبه 16 خرداد 1402   07:47:47

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دفتر تبلیغات اسلامی، از سال 1388 به منظور تدوین برنامه 5 ساله خود، رویکرد مسأله‌ محوری را اتخاذ کرد و با انجام مطالعات گسترده در حوزه فرهنگ و با عنایت به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود، 15 مسأله کلیدی، بعنوان محورِ برنامه‌ها و اقدامات دفتر، انتخاب شد.
انتخاب مسائل 15 گانه، این امکان را برای مجموعه مدیریتی و عملیاتی دفتر فراهم کرد تا توجه خود را به واقعیات و نیازهای اصلی عرصه فرهنگ متمرکز سازد.
طراحی و عملیاتی سازی بسته‌های برنامه‌ای ناظر به حل مساله و به کارگیری ظرفیت‌های درون سازمانی؛ هیات امنای دفتر تبلیغات را بر آن داشت تا در تاریخ 1392/10/25 کلیات طرح تأسیس قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر، را تصویب و ابلاغ کند. که سرآمد آن منجر به تاسیس قطب فکری و فرهنگی به شرح ذیل شد:
 1. قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی؛
 2. قطب تعمیق ایمان دینی و مواجهه با فرق انحرافی؛
 3. قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی؛
 4. قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران.

اهداف تاسیس قطب‌های فکری فرهنگی
 1.ارتقای جایگاه دفتر به مرجعیت نظری و عملی در حوزه‌های ماموریتی تعیین شده؛
 2. تحول برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر از کارکرد محوری به مساله محوری؛
 3.ایجاد هم افزایی میان ظرفیت دفتر و توانمندی‌ها و فرصت‌های بیرونی؛
 4.زمینه‌سازی برای پرورش مدیران و کارشناسان توانمند در مواجهه با مسائل فرهنگی اجتماعی؛
 5.توسعه، تعميق و ايجاد ظرفيت‌هاي علمي در حوزه‌هاي مورد نیاز جامعه دینی؛
 6.گسترش و افزايش تعاملات و ارتباط علمي به‌ويژه ميان نخبگان در حوزه‌هاي مذکور.
 

جهت ارتباط با این قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

قدردانی سخنگوی دولت از تولیدات قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی

سخنگو و دبیر هیئت دولت در غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور یافت و از نزدیک با فعالیت ها و آثار این پژوهشکده آشنا شد.

جلسه مشترک کارکنان دفتر تبلیغات تهران با میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده سرپرست میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در دیدار با کارکنان نمایندگی تهران بر افزایش تعاملات این مرکز با دیگر سازمان ها و نهاد ها و همکاری بیشتر با میز قرآن و فرهنگ قرآنی تاکید کرد.

رویکرد مسئله محوری دفتر تبلیغات اسلامی راهبرد خروج جزیره ای مسائل و کارهاست

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران گفت: منطق مسئله محوری به عنوان یک برنامه اساسی در تمامی سازمان‌ها و مراکز کشور دنبال می‌شود که کارها را از صورت جزیره‌ای خارج کرده است و باعث به وجود آوردن هدف‌های مشترک شده است.

همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» برگزار می شود

دبیر علمی همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» گفت: مقالات همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خواهد بود و در بهمن ماه 1402 برگزار می شود.

اخلاق، موضوعی بین رشته ای و بین ادیانی برای هم افزایی اسلام و مسیحیت

رئیس همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» گفت: این همایش بین المللی به دنبال این است که دستاوردهای اخلاقی دو دین اسلام و مسیحیت برای جامعه بشری را تبیین نماید و در کنار آن استنتاج های کلامی و الهیاتی هم داشته باشد.

اعلام آمادگی وزارت کشور نسبت به امضای تفاهم نامه همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی

رئیس مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور گفت: این مرکز آمادگی دارد که جهت ایجاد زیرساخت‌ها و هم‌بستگی داده مراکز و استاندارد‌سازی آن، تدوین نظام تعامل لازم با دفتر تبلیغات اسلامی را در قالب تفاهم نامه ای جامع برقرار سازد.

آمادگی شعبه خراسان رضوی دفتر تبلیغات اسلامی برای ورود به حوزه مسئله محوری

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در حوزه اصلاح فرایندها، اعتمادسازی و اعتبارات چنانچه از سوی مرکز پشتیبانی لازم صورت گیرد، دفتر مشهد این آمادگی را دارد تا در حوزه مسأله محوری با تمام قدرت در میدان ظاهر شود و ارتباط وسیع‌تری بین تمامی میزها به ویژه میز قرآن کریم و دفتر خراسان به وجود آید.

ایجاد زمینه های تعامل و همکاری میان پژوهشکده اسلام تمدنی، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و میزکار تخصصی توسعه و تعمیق قرآنی

نشست صمیمانه مسئولین میز کار تخصصی توسعه و تعمیق قرآنی با مدیرکل پژوهش و رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی و همچنین مسئولین اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

تقدیر استاندار اصفهان از تلاش برگزار کنندگان نمایشگاه روایت تبلیغ/ باید رویکرد تازه‌ای در حوزه های مربوط به حکمرانی قرآنی آغاز شود

استاندار اصفهان گفت: باید رویکرد تازه‌ای در حوزه های مربوط به حکمرانی قرآنی اسلامی، اقتصادی در دفتر تبلیغات اسلامی آغاز شود که این مهم می‌تواند مسائل بر زمین مانده دیگر را هم به لحاظ محتوایی پوشش دهد.

همکاری بین دستگاه‌ها، هدف نهایی نمایشگاه «روایت تبلیغ»

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم هدف نهایی نمایشگاه دستاوردهای تبلیغی استان اصفهان را تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف این استان دانست و گفت: در صورت شکل گرفتن همکاری و هم‌افزایی بین دفتر تبلیغات و دستگاه‌ها می‌توان گفت نمایشگاه به اهداف خود رسیده است.

نمایشگاه «روایت تبلیغ» رویکرد حل مسئله دارد

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه «روایت تبلیغ» از این منظر در نوع خود از اولین نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید که رویکرد حاکم بر آن به تبع فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه رویکرد حل مسئله دارد.

قرآن بزرگترین سرمایه معنوی و معرفتی بشر از آغاز نزول تا پایان تاریخ است/ رونمایی از از پوستر و سایت همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی، سخن گفتن از مرجعیت علمی قرآن را ادعایی بزرگ و سهمگین دانست و گفت: اگر همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد، می توانیم شاهد تحولی عظیم هم در حوزه قرآن شناسی و هم در زمینه تمدن سازی باشیم.

وجود متخصصین عرصه IT در دفتر تبلیغات اسلامی/ استفاده از هوش مصنوعی در دستور کار فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی

رییس مدیریت فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش نیروی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات در پیشرفت سازمان گفت: در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، بیشترین افتخاری که در حوزه محصولات فناوری داریم، توسط متخصصین داخلی مجموعه دفتر طراحی، پیاده سازی و تولید شده است.

برگزاری نشست خبری اختتامیه چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با هدف ظرفیت شناسی، جریان یابی، شناسایی فعالان عرصه سبک زندگی و معرفی کتاب های برگزیده پس از طی مقدمات و فرآیند ارزیابی آماده برگزاری است.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما