سه‌شنبه 29 اسفند 1402   15:23:39

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دفتر تبلیغات اسلامی، از سال 1388 به منظور تدوین برنامه 5 ساله خود، رویکرد مسأله‌ محوری را اتخاذ کرد و با انجام مطالعات گسترده در حوزه فرهنگ و با عنایت به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود، 15 مسأله کلیدی، بعنوان محورِ برنامه‌ها و اقدامات دفتر، انتخاب شد.
انتخاب مسائل 15 گانه، این امکان را برای مجموعه مدیریتی و عملیاتی دفتر فراهم کرد تا توجه خود را به واقعیات و نیازهای اصلی عرصه فرهنگ متمرکز سازد.
طراحی و عملیاتی سازی بسته‌های برنامه‌ای ناظر به حل مساله و به کارگیری ظرفیت‌های درون سازمانی؛ هیات امنای دفتر تبلیغات را بر آن داشت تا در تاریخ 1392/10/25 کلیات طرح تأسیس قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر، را تصویب و ابلاغ کند. که سرآمد آن منجر به تاسیس قطب فکری و فرهنگی به شرح ذیل شد:
 1. قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی؛
 2. قطب تعمیق ایمان دینی و مواجهه با فرق انحرافی؛
 3. قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی؛
 4. قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران.

اهداف تاسیس قطب‌های فکری فرهنگی
 1.ارتقای جایگاه دفتر به مرجعیت نظری و عملی در حوزه‌های ماموریتی تعیین شده؛
 2. تحول برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر از کارکرد محوری به مساله محوری؛
 3.ایجاد هم افزایی میان ظرفیت دفتر و توانمندی‌ها و فرصت‌های بیرونی؛
 4.زمینه‌سازی برای پرورش مدیران و کارشناسان توانمند در مواجهه با مسائل فرهنگی اجتماعی؛
 5.توسعه، تعميق و ايجاد ظرفيت‌هاي علمي در حوزه‌هاي مورد نیاز جامعه دینی؛
 6.گسترش و افزايش تعاملات و ارتباط علمي به‌ويژه ميان نخبگان در حوزه‌هاي مذکور.
 

جهت ارتباط با این قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

جایگاه و اصول کارآمدی خانواده در اندیشه‌ مقام معظم رهبری(مدطله العالی)

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان اصول کارآمدی خانواده در اندیشه مقام معظم رهبری گفت: در نگاه ایشان، خانواده یکی از سلول‌های پیکره جامعه محسوب می‌شود که سلامت جامعه به سلامت آن بستگی دارد.

چرا نهاد علم در ایران فاقد مسأله است!؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله بابایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در دومین روز از سلسله نشست‌های بازخوانی انتقادی ایده‌های وحدت حوزه و دانشگاه، دانشگاه اسلامی و علوم انسانی اسلامی که به همت میز اسلامی‌سازی علوم انسانی و با همکاری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد.

مجموعه مقالات همایش ملی «تصوف، شاخصه ها و نقدها»

به همت قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اثری فاخر با موضوع نقد تصوف و با عنوان «مجموعه مقالات همایش ملی تصوف، شاخصه ها و نقدها» در 2 جلد به چاپ رسید.

تقدیر و تشکر وزیر ارشاد از فعالیت های کم نظیر قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

شصت و ششمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم، روز دوشنبه، ۱۳ آذرماه در محل وزارت ارشاد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این کمیسیون برگزار شد.

علوم انسانی اسلامی در برزخ سنت و مدرنیته گیر افتاده است

سلسله نشست‌های بازخوانی انتقادی ایده‌های دانشگاه اسلامی، علوم انسانی اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه به همت میز علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار شد.

همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم در بهار 1403 برگزار می شود/ تمدید مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات 

رئیس میزکار تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی از مصوبه این میز در خصوص تمدید مهلت ارسال مقالات به نخستین همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم خبر داد.

بازخوانی انتقادی ایده‌های مختلف در باب اسلامی‌سازی علوم انسانی

میز اسلامی سازی علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش، سلسله نشست‌هایی را با هدف بازخوانی انتقادی ایده‌های دانشگاه اسلامی، اسلامی‌سازی علوم انسانی و وحدت حوزه و دانشگاه، برگزار می‌کند.

گزارشی از برگزاری نمایشگاه معنویت در‌ اسارت

به همت «قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با فرق انحرافی» و « معاونت فرهنگی و تبلیغی » دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نمایشگاه معنویت در‌ اسارت در 3 سال اخیر در شهرهای قم، تهران، مشهد، کرمانشاه، اصفهان، رشت و سنندج برگزار گردید.

تعمیق باور دینی با «زیست مؤمنانه»

قطب تعمیق باور دینی و با مشارکت انجمن کلام حوزه های علمیه، دوره مقدماتی زیست مؤمنانه را با هدف مروری بر امتداد ایمان در مهمترین حوزه های عینی بشر، طراحی کرده است و این دوره در حال برگزاری می باشد.

برگزاری دومین جلسه کمیته وبگاههای دفتر

دومین جلسه کمیته امور وبگاههای دفتر با بررسی موضوعاتی همچون راه اندازی، نحوه ثبت و تمدید دامنه های غیر از IR، درخواست سیم کارت حقوقی قطب بنیادهای نظری (در خصوص طرح گفتمان) و نمایندگی تهران جهت ارتباط با مراکز و نهادها و شبکه های مجازی برگزار شد.

نقش امامت در جامعه سیاسی بر محور قدرت شکل نمی‌گیرد

در چهارمین نشست از مجموعه نشست‌های علمی با موضوع «درآمدی بر مسائل الهیاتی حکمرانی» مطرح شد که نقش امامت در جامعه سیاسی بر محور قدرت شکل نمی‌گیرد؛ محوریت امامت، هدایت و ولایت است.

جلسه مشترک کارکنان دفتر تبلیغات تهران با دبیر میزکار تخصصی نظام سیاسی برگزار شد

دبیر میزکار تخصصی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با کارکنان نمایندگی تهران بر اهمیت مباحث ولایت فقیه و تدوین پروژه های سیاسی - راهبردی برای طلاب و مبلغان استان تهران تاکید کرد.

قدردانی سخنگوی دولت از تولیدات قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی

سخنگو و دبیر هیئت دولت در غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور یافت و از نزدیک با فعالیت ها و آثار این پژوهشکده آشنا شد.

جلسه مشترک کارکنان دفتر تبلیغات تهران با میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده سرپرست میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در دیدار با کارکنان نمایندگی تهران بر افزایش تعاملات این مرکز با دیگر سازمان ها و نهاد ها و همکاری بیشتر با میز قرآن و فرهنگ قرآنی تاکید کرد.

برگزاری نشست خبری اختتامیه چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با هدف ظرفیت شناسی، جریان یابی، شناسایی فعالان عرصه سبک زندگی و معرفی کتاب های برگزیده پس از طی مقدمات و فرآیند ارزیابی آماده برگزاری است.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما