چهارشنبه 29 دي 1400   08:19:29

(تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها)

print

معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بدو شكل گيري و تأسيس این دفتر در ماه هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامی ایجاد شد و به جذب و اعزام مبلغ در مناسبتهاي مختلف همت گمارد.
براساس حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، مأموریت اصلی دفتر تبلیغات اسلامی آشنا سازی ملت ایران به وظایف دینی و سیاسی اسلامی خود با بهره‌گیری از مدرسین، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه می‌باشد.
اعزام هزاران مبلغ به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس از افتخارات اين بخش می‌باشد.
معاونت فرهنگی، تبلیغی با بهره مندي از سرمايه انساني منحصر به فرد بیش از 43 هزار مبلغ خدمات تبلیغی به جامعه ارائه می‌نماید.

جهت ارتباط با این معاونت بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

راهکاری جالب برای دریافت سود بدون ربا

مبلغ فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در حل مشکل ربا، با مطالعات تخصصی فراوان و مشاوره از متخصصین در این امر و همچنین استفتاء از مراجع عظام به این نتیجه رسیدیم که به جای قرض از بیع سلف طلا استفاده کنیم.

سفر معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به استان سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به منظور بازدید از استان سیستان و بلوچستان، دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی، وارد این استان شد و از سوی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور مورد استقبال قرار گرفت.

جلسات هم اندیشی و توجیهی با رؤسا و دبیران شوراهای هماهنگی گروههای تبلیغی استان ها

سرپرست اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی از برگزاری جلسات هم اندیشی و توجیهی با رؤسا و دبیران شوراهای هماهنگی گروه های تبلیغی ۲۰ استان کشور خبر داد.

اولین رویداد حل مساله فرهنگی با نام رویداد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

مدیر کل تبلیغ تخصصی اظهار داشت: با هدف ارتقاء توانمندی مبلغان مستقر در استان کردستان و آشنایی با گام های مسئله یابی، ریشه یابی و فرایند حل مسئله، اولین رویداد حل مساله فرهنگی با نام رویداد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

خدمت به پدر و مادر، رمز موفقیت شهید سلیمانی

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار داشت: اگر بخواهیم شخصیت حاج قاسم را تبیین کنیم، اینکه چگونه شهید سلیمانی می شود سردار دلها! باید گفت خدمت به پدر و مادر مهمترین عامل موفقیت های مادی و معنوی سردار حاج قاسم سلیمانی می باشد.

گروه های تبلیغی نقطه قوت مسأله تبلیغ هستند

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی گفت: با توجه به ظرفیت بالای گروه های تبلیغی در زمینه ایجاد فضاهای جدید تبلیغی می توان گروه های تبلیغی را نقطه قوت مساله تبلیغ دانست.

فعالیت تبلیغی در استان سیستان و بلوچستان جهاد مضاعف است

مدیر کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی گفت: با توجه به مسافت دور استان سیستان و بلوچستان از مرکز کشور و محرومیت هایی که این استان با آن مواجه است، مبلغان و گروه های تبلیغی با حضور و فعالیت در این استان یک جهاد مضاعفی را رقم زده اند.

انتصاب رئیس اداره جذب و ساماندهی مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین حامد ملکی را به عنوان «رئیس اداره جذب و ساماندهی مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی» منصوب کرد.

خودخواهی و عدم ایثار والدین؛ عامل اصلی کاهش فرزند

کارشناس مسائل خانواده گفت: خودخواهی بعضی از والدین و عدم روحیه ایثار در آنها باعث می شود که نسبت به تنها بودن فرند خود توجهی نداشته و به امور رفاهی خود بپردازند، زیرا آوردن فرزند را سبب اختلال در آسایش خود می دانند.

نقش بی بدیل و مؤثر مداحی در تفکر شیعی و مکتب اهل بیت(ع)

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش مدیحه سرایی در تفکر شیعی گفت:  موضوع مداحی، سرودن شعر، برگزاری جلسات در خصوص تفکر شیعی و مکتب اهل بیت(ع) از قدیم نقش بی بدیل و بسیار مؤثری داشته است.

ضرورت گره خوردن حوزه های تبلیغ و پژوهش

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که حوزه تعامل تبلیغ و پژوهش واکاوی منابع انسانی خود تبلیغ است، گفت: برای تهیه مدل های تبلیغی، ما خیلی وقت ها کارهایی را انجام می دهیم ولی دانشش را برای عرضه به دیگران نداریم لذا روی تجارب مبلغین باید کار شود.

گفت وگو با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بمناسبت هفته پژوهش

معاون فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي گفت: در حوزه مباحث ارتباط پژوهش با تبلیغ می توان گفت حقیقتا تبلیغ و پژوهش همانند دو بال پرواز افکار و اندیشه ها هستند و می توانند داد و ستد بسیار منطقی و پر باری را با هم داشته باشند.

کارگاه «مهارت خودآگاهی» برگزار می شود

مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کارگاه «مهارت خودآگاهی» را برگزار می کند.

مقصود از وحدت و تقریب اسلامی، ادغام مذاهب نیست

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: اگر مقصود از وحدت و تقریب اسلامی هضم و ادغام مذاهب در یکدیگر و تبدیل به مذهب واحد باشد در این صورت این ادعا نه در منطق و نه در مقام عمل صحیح نمی باشد.

جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» برگزار شد

جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری میز تخصصی تعمیق ایمان و باورهای دینی و با حضور محمدمهدی احمدی فراز «نویسنده این کتاب» برگزار شد.

12345678910...>>>
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما