يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   16:27:31

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

سخنرانی ضدصهیونیستی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در روسیه/ حرکت جهادی حماس، سه رهاورد بزرگ برای فلسطین داشت

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در گردهمایی مردمی که در محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در سالن تشریفات سفارت ایران در روسیه برگزار شده بود، ضمن محکومیت اقدامات ضدبشری اسرائیل، به تشریح ابعاد حرکت جهادی حماس پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی شامگاه پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه در این آیین که با حضور و ابراز همدردی مسلمانان از جمهوری اسلامی ایران، عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان با مردم مظلوم فلسطین همراه بود، از شکست هیمنه پوشالی توان امنیتی و نظامی اسرائیل، خلل در سیاست اقدام پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی و توقف فرایند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با این رژیم به عنوان سه رهاورد بزرگ حرکت جهادی حماس یاد کرد.
ابهت پوشالی امنیتی و نظامی اسرائیل فرو ریخت
وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته وانمود کرده بود که از نظر اطلاعاتی و نظامی، برتری تام در منطقه دارد و یکی از علل تلاش کشورهای مرتجع اسلامی برای پیوند خوردن با اسرائیل بهره مندی از توان امنیتی و نظامی اسرائیل بود؛ حماس هیمنه این ابهت ظاهری امنیتی و نظامی را فروریخت.
استاد واعظی یادآور شد: اگر اسرائیل در غزه،‌ بمب انداخت و ساختمان و برج هفت طبقه را فرو ریخت، حماس برج هفتاد ساله ابهت نظامی و امنیتی اسرائیل را فروریخت.

شکست سیاست عملیات پیش‌دستانه
وی انجام عملیات گسترده و غافلگیرانه حماس در شرایط عدم اطلاع سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را نشانه دیگری بر شکست رژیم تل‌آویو عنوان کرد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به جایگاه اقدام پیشدستانه در راهبرد امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی در دهه‌های گذشته، به نمونه تاریخی این سیاست تل‌آویو در مقابله با تدارک لشکرهای سوریه و مصر در صحرای سینا برای حمله به رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
 وی ادامه داد: بنا بر این راهبرد، تل‌آویو معتقد است که ‌جنگ‌های آنها باید بیرون مرزهای آنها باشد، کار بزرگ حماس، این بود که جنگ را به داخل فلسطین اشغالی کشاند و اجازه اقدام پیش‌دستانه را به رژیم صهیونیستی نداد. یعنی استراتژی کلان آنها را برای اولین بار مخدوش کرد.

عادی سازی روابط به محاق رفت
حجت الاسلام و المسلمین واعظی در ادامه سخنان خود از به محاق بردن سیاست عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به عنوان دستاورد سوم حرکت هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس یاد کرد.
 وی با اشاره به گرایشات برخی کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت:‌ با توجه به تأثیرگذاری برخی کشورها در حوزه عربی، ممکن بود که برای همیشه، آرمان هفت میلیون نفر فلسطینی از یاد رود و آنها به آرمان خود مبنی بر تشکیل دولت فلسطینی، دست نمی‌یافتند.
 وی خاطرنشان کرد:‌ کار بزرگ حماس،‌ بر هم زدن روند عادی سازی بود؛ امروز افکار عمومی جهان عرب ملتهب شده و شرایط به گونه‌ای نیست که این کشورها به سمت عادی سازی حرکت کنند.

اسرائیل به دنبال پاکسازی قومی است
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در فلسطین، گفت:‌ در مقطع کنونی، سناریوی اصلی اسرائیل، پاکسازی قومی است و برنامه این رژیم، بنا به اذعان برخی سران کشورهای منطقه، کوچ اجباری اهل غزه به رفح و مصر است و اینکه جمعیت ۲ میلیون نفری ساکن، نوار غزه را تخلیه کند و در گام بعدی، دو میلیون فلسطینی ساکن در کرانه باختری را به سمت اردن کوچ دهند و سرزمین فلسطین را خالی از شهروند فلسطینی کند.
خشونت‌ها برای اجرای این سناریو است
حجت الاسلام و المسلمین واعظی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از جمله بمباران بیمارستان و مدرسه در نوار غزه، از سکوت کشورهای غربی در قبال این جنایات و حمایت آنها از رژیم اشغالگر قدس انتقاد و خاطرنشان کرد:‌ وحشیانه ترین خشونت‌هایی که اسرائیل انجام می‌دهد برای این است که سناریوی پاکسازی قومی را انجام دهد.
 وی با اشاره به شعارهای غرب درباره حقوق بشر،‌ آزادی و دموکراسی گفت:‌ کشورهای غربی در حدود دو هفته اخیر، این شعارهای خود را زیرپا گذاشتند و نشان دادند که بشر به انحطاط اخلاقی رسیده است و مدعیان حقوق بشر، اینگونه در کنار ظالم می‌ایستند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما