يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   07:14:40

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛ محور مقاومت و ضرورت اندیشیدن به دوران پساپیروزی

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: که لازم است محور مقاومت و افرادی که مصلح و حق طلبند، و در صف مقاومت قرار دارند، نسبت به دوران پسا پیروزی و دوران بعد از رسیدن به دستاوردها، فکر و برنامه روشنی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی طی سخنانی تصریح کرد: قلوب همه ما در این شرایطی که در آن بسر می بریم نسبت به جنایاتی که در غزه اتفاق می افتد محزون است و علیرغم این جریحه دار شدن عواطف همه انسان های آزاده، مومنین و مسلمین، این اتفاقات از جهات متعددی یک حماسه بوده و نشان از قدرت ایمان، اخلاص، ظلم ستیزی و مجاهدت یک ملت مظلوم برای حیات و شرف خویش دارد.
وی افزود: این اتفاق عظیم جهات و ابعاد متعددی دارد؛ جهات مربوط به مبارزه، شهادت‌طلبی، فداکاری و ایثار یک ملّت مظلوم، حقایقی که نسبت به پوشالی بودن هیمنه اطلاعاتی و نظامی اسرائیل آشکار شد و مسائلی از قبیل خوی وحشی‌گری و نسل‌کشی ظالمانه این رژیم سفاک نژادپرست. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: تصاویر غزه بشدت گویای عمق جنایات این رژیم و مقاومت و ایثار این ملت مظلوم هستند؛ در فردای این حماسه دفتر تبلیغات اسلامی بیانه‌ای صادر کرد امّا روند حوادث و موضوع‌گیری‌ها شرایطی را بوجود آورد که خوب است راجع به آنها تأمل کنیم و نکاتی را یادآوری شویم.

*رویکرد غرب در قبال فلسطین عملگرایانه، قدرت پرستانه و منفعت جویانه است
وی گفت: نکته اول لزوم توجه رویکرد عملگرایانه، قدرت پرستانه و منفعت جویانه‌ای است که کشورهای غربی در قبال این حادثه از خود نشان دادند و این ارزش های اخلاقی و ارزش های لیبرالی خودشان و آنچه مبنا و بنیان سنت لیبرالیسم است و عمری به این مسائل مربوط به حقوق بشر افتخار می کردند زیر پا گذاشتند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان داشت: حوادث اخیر نشان داد که این تصمیمات و موضع گیری‌ها و نگاه‌هایی که به مسائل دارند تا چه حدّی متأثر از سلطه‌طلبی و قدرت‌پرستی و نگاهی کاملاً پراگماتیستی و عمل‌گرایانه و کنار نهادن هرچه ارزش انسانی و اخلاقی و حتی ارزش‌های پذیرفته شده خودشان در زمینه حقوق بشر و آزادی و تساهل و تسامح و امثال آن است. 
وی اظهارداشت: هیچوقت ما با این مسئله روبرو نبودیم که کشوری مثل فرانسه که خودش را مهد آزادی و دموکراسی می‌داند و سعی در برجسته نمایاندن ارزش‌های لیبرالی دارد، حمایت از جنبش فلسطین جرم باشد و توجه کردن به مظلومیت این مردم یک عمل مجرمانه محسوب شود و کسانی که بخواهند چنین اظهاراتی بیان کنند تهدید به حبس شوند. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: یعنی همان کسانی که خودشان را مهد آزادی بیان و دموکراسی می دانند، ابراز عقیده نسبت به مظلومینی که با بمب‌های فسفری و سلاح‌های ممنوعه این طور جنایت‌کارانه مورد حمله قرار می‌گیرند را جرم می دانند. در آلمان نیز در همین هفته أخیر حمایت از تقابل غزّه مظلوم با اسرائیل غاصب عمل مجرمانه اعلام شد.
وی بیان داشت: غزه در حالت عادی یک زندان سر باز است یعنی یک زندان وسیع که افراد در آن حبس شده‌اند و اگر در این زندان آب و برق و اینترنت و مواد غذایی و حتی کمک رسانی از بیرون با حملات نظامی مانع شوند. این زندان سرباز بدل به مکانی برای نسل‌کشی و نابودی زنان و کودکان می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: این قبیل موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد که چقدر انحطاط اخلاقی اتفاق افتاده و بشر معاصر در فضای غرب با چه حاکمانی روبرو هستند و چقدر نگاه پراگماتیستی و عمل گرایانه و سلطه طلبانه و نفع گرایانه درحال غلبه کردن است که دیگر آن پرده ظاهر فریب اخلاق و ارزش های لیبرالی هم آشکارا کنار زده می شود.

*انتقاد از موضع خنثی نسبت به جنایات علیه فلسطینیان
وی عنوان داشت: نکته دوم یکی از پیامد های روشن این حوادث هفته اخیر و این مسائلی که در غزه اتفاق افتاد غلبه منطق مقاومت بر منطق سازش بود. آن چیزی که سالهای طولانی از ناحیه مبارزین و مدافعین واقعی حقوق فلسطینی ها چه در خارج از کشور و چه در داخل کشور عنوان می شد، توسط امامَین انقلاب به ویژه این سالهای پر خطر اخیر در دوره رهبریِ مقام معظم رهبری، همواره عَلَم مقاومت را ایشان بلند کرده و در مقابل منطق سازش ایستاده‌اند و امروز ناکامی منطق سازش آشکار شده است. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ادامه: امروز روشن شد که چقدر منطق مقاومت در مقابل چنین غاصبان و جنایت کارانی حقانیت دارد اما نکته‌ی مهم این است که برخی افراد و جریانات چه در خارج و چه در داخل کشور در مقابل حوادث اخیر موضع خنثی می‌گیرند و این بلحاظ جامعه‌شناختی قابل مطالعه است که در برخی از افراد و برخی از جریانات، از اپوزیسیون گرفته تا برخی جریانات روشن فکری و ... چقدر دوقطبی شدن غلبه کرده که چنین جنایات آشکاری را فقط و فقط بخاطر این که اگر موضع بگیرند و یا به میدان بیایند و به نوعی حقانیت منطق مقاومت را آشکار ابراز کنند تلقی شکست خواهند داشت؛ و گونه‌ای تأیید موضع نظام و رهبری خواهد بود. 
وی افزود: سکوت می‌کنند، چرا که حمایت و اعلان‌نظر، با موضع سیاسی و قطبی شده جریان و جناح‌شان مخالفت دارد. همه سالهایی که نظام اسلامی و رهبری را بابت ایستادن در صف فلسطینیان و محرومین و مستضعفین غزه و کرانه غربی سرزنش می کردند و آن ملتی که این همه سال، چند دهه تحقیر شده، ظلم شده و خانه اش بر سرش خراب شده است نادیده می‌گیرند، جای تأسف است که دوقطبی شدن چنان غلبه دارد که حتی بر این همه فجایع چشم می‌پوشند و حاضر نیستند صریح و آشکار موضع بگیرند و در جانب مظلوم بایستند.

* محور مقاومت و ضرورت اندیشیدن به دوران پساپیروزی
حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان داشت: نکته سومی که فکر می کنم خیلی مهم است این است که لازم است محور مقاومت و افرادی که مصلح و حق طلبند، و در صف مقاومت قرار دارند، نسبت به دوران پسا پیروزی و دوران بعد از رسیدن به دستاوردها، (که ان شاءالله این دستاورد ها خیلی عمیق خواهند بود. پیش بینی ما این است که این حوادث اخیر با خیزش های قبلی خیلی فرق می کند و این مسیری که در حال جلو رفتن است ان شاءالله دستاوردهای عمیق تری را داشته باشد)  فکر و برنامه روشنی داشته باشند.
وی افزود: ولی ما همیشه در معرض این آفت یا این آسیب هستیم که برای دوران مقابله، مقاتله، مبارزه و جهاد، برنامه داریم؛ اما برای دوران پس از آن معمولا فکر و برنامه روشنی وجود ندارد از این‌رو چیزی که لازم است اینکه بخشی از جریان مقاومت انرژی، فکر و اندیشه خود را مصروف کند به اندیشیدن به دوران پسا پیروزی که در آن دوران چگونه انسجام اجتماعی حفظ شود و چگونه برای رفع محرومیت این ملت مظلومی که هفت دهه است که انواع محرومیت ها و ظلم ها را تجربه کرده است تلاش شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: به هر جهت امیدواریم خداوند متعال آن گونه که وعده داده است نصرتش را شامل مظلومین کند « ُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَتَلُونَ بِأَنَّهُم ظُلِمُواْ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَى نَصرِهِم لَقَدِيرٌ» و ان شاءالله که خداوند نصر عزیز و فتح قریب خودش را شامل حال این مظلومینی کند که رنج و تعب و آلام آنها دلهای همه را به درد آورده است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما