يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   01:13:59

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

تاکید مدیر کل حراست و حفاظت بر امانتداری و وفاداری/ چقدر به آیات قرآن و سفارشات اهل بیت علیهم السلام پایبندیم؟/ بعضی فوری رنگ عوض می کنند و از همه چیز دست بر می دارند

  • خلاصه :مدیر کل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی با طرح این پرسش که چقدر به آیات قرآن و سفارشات اهل بیت علیهم السلام پایبندیم؟ گفت: گاهی یک مسئله ای که پیش می آید بعضی فوری رنگ عوض می کنند و از همه چیز دست بر می دارند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی،‌ حجت الاسلام والمسلین موسوی درجمع کارکنان حراست وحفاظت ضمن عرض تبریک ایّام میلاد حضرت ختمی مرتبت، ولادت رئیس مذهب شیعه، هفته وحدت، آغاز امامت حضرت حجت (عج) و هفته دفاع مقدس بیان داشت: جلسه فصلی مصادف شد با این ایام مبارک و خداوند توفیق دهد در مسیر اهل بیت علیهم السلام کار، حرکت و فعالیت کنیم و همه برای رضای پروردگار باشد.
وی با بیان اینکه یکی از اوصاف پیامبر قبل از بعثت امین بودن است و به محمد امین معروف بود گفت: یکی از مسائل مهمی که در حراست مطرح است امانت و امانتداری است و در روایتی می فرماید اساس ایمان امانتداری است. من و شما امانتداریم، همه انسان ها امانتدار هستند و پیامبر اسلام در روزهای آخر حیات خود، ما را به امانتداری دعوت کردند، انی تارک فیکم الثقلین  دو چیز را نزد شما امانت گذاشتم قرآن و عترت و امانتداری کنید و عمل کنید به این امانت ها. چقدر پایبند هستیم و عمل کردیم؟
مدیر کل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی با طرح این پرسش که چقدر به آیات قرآن و سفارشات اهل بیت علیهم السلام پایبندیم؟ گفت: گاهی یک مسئله ای که پیش می آید بعضی فوری رنگ عوض می کنند و از همه چیز دست بر می دارند.
وی خاطرنشان کرد: امانتداری بسیار مهم است و امانت گاهی مادی و گاهی معنوی، اجتماعی و سیاسی است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان داشت: امانت همیشه یک شیء و پول و... نیست و گاهی یک حرف و راز هم یک امانت است و باید از آن حفاظت و پاسداری کنیم و اگر افشا کردیم خیانت کرده ایم و روایت می گوید که مؤمن اهل خیانت نیست و اهل وفاداری است.
وی افزود: پیامبر(ص) می فرمایند: لَیسَ مِنَّا مَن یحَقِّرُ الأمانَةَ حتّی یستَهلِکها إذَا استَودَعَها از ما نیست کسى که امانت را بدان اندازه بی‌اهمیت شمرد که هرگاه امانتی به او بسپرند، آن را ضایع گرداند.
مدیر کل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: سهل انگاری من و شما در حفظ امانت که باعث از بین رفتن شود، خیانت درامانت است و حضرت می فرماید سلمان منّا یعنی سلمان از ماست. سلمان که از خانواده پیامبر نیست و نسبش هم به پیامبر نمی رسد ولی می فرماید سلمان منا یعنی سلمان از ماست به خاطر درجات ایمانش که بالاست می فرماید سلمان از ماست و جایی هم که اگر امانت داری نکنید می فرماید لیس منا یعنی از ما نیست.
وی تصریح کرد: به هرحال این مسئولیت به من و شما سپرده شده است اینها امانت است وکسی که در امانت داری سهل‌انگاری کند تا از بین برود یا ضایع شود از ما نیست و نمی تواند ادعای ایمان بکند و نمی تواند ادعای پیروی پیامبر را بکند. ساختمان ها، پرونده ها و... اگر سهل انگاری کنیم تلویزیون و موبایل و گعده گیری و... مشغول مان کند و هرگونه خدشه به امانت بشود، خیانت است و ما مسئولیت داریم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه اهمال کاری اگر باعث آسیب به ساختمان شود حتّی نماز شب قبول نیست گفت: نماز شب مستحب است ولی حفظ بیت المال واجب است.
وی ادامه داد: با بیت‌المال ما نمی توانیم مثل اموال خودمان رفتار کنیم و باید دوچندان نسبت به وسایل خودمان نسبت به بیت المال حسّاس باشیم و امانتداری کنیم و امام صادقعلیه السلام می فرماید: امانت را به صاحبش برگردانید ولو صاحبش مجوسی باشد.
مدیر کل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما در مقابل شهدا مسئولیت داریم اینها امنیت و آزادی و ... را برای ما آوردند این نظام و کشور امانت است و باید حفظش بکنیم. اکنون هم دفتر تبلیغات امانت است دست ما و باید امانتدارهای خوبی باشیم.
در پایان این برنامه به سه نفر از برندگان مسابقه ای که در میانه جلسه برگزار شد جوایزی اهداء شد. همچنین به مناسب میلاد پیامبر اعظم به دو نفر از نیروهای حفاظت فیزیکی که نام محمد داشتند هدیه ای اهداء شد.
و همچنین از یک نفر از نیروهای نگهبان که نمره ارزشیابی بالاتری در این فصل داشت تجلیل به عمل آمد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما