دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   10:39:51

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران

  • خلاصه :مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.
  • خلاصه :مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ابتدای این مراسم با اشاره به حدیث مشهور نبوی (ص) " اطلب العلم مِن المهد" و اینکه در امر تحصیل مفهوم تعطیلی جایی ندارد، گفت: یکی از رسالت‌های طلاب مبارزه با بدعت ها و دفاع از دین و مکتب در برابر تهاجم شبهات است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه، به تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و میلاد پیامبرگرامی اسلام(ص) اشاره کرده وهر کدام از این ایام الله را فرصتی مغتنم برای کسب انگیزه مضاعف و شروع فصلی تازه از تلاش و مجاهدت دوباره خواند.
وی، در ادامه با قرائت آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب، «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللّهَ کَثِیراً» و بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن به حیثیت‌های مختلف با بشر گفت‌وگو کرده، اظهار داشت: از وجوه بارزی که در این اسوه بودن حضرت رسول اعظم(ص) و ائمه طاهرین علیهم السلام برای ما مطرح است، علاوه بر مکارم اخلاق، جلوه تلاش خستگی ناپذیرایشان در امر تزکیه و تعلیم امت است.
حجت الاسلام والمسلمین فاضل با یادآوری شرایط پیچیده و سخت اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی بر لزوم اتکا به خود و باورمندی تأکید کرد و ادامه داد: آنچه از آن فضای ملتهب و سخت، دورانی پرافتخار برای ما ساخت، ایستادگی بر پایه باور در مقابل جهان استکبار و حرکت به سمت پیشرفت بود، تا جائیکه  کشوری که حتی کمترین امکانات بازدارندگی مانند: سیم خاردار در مقابل دشمن نداشت، امروز نه تنها در صنعت دفاعی  و در وجوه مختلف آن، خود کفا شده بلکه می تواند صادر کننده تجهیزات نظامی نیز باشد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان، تغییر میدان مبارزه، از فضای جنگ سخت به محیط جنگ نرم را موضوع گفت‌وگو قرار داد و با استناد به آیه شریفه "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم"، افزود: اینکه، سیاق آیه لفظ " قوه" را به صورت نکره آورده دلالت بر توسیع مصداقی و مفهومی دارد، بنا براین در فضای امروزی نیز با توجه به موضع و ابزار هجوم دشمن که سبک زندگی و خانواده و ایمان ما را با ابزار رسانه هدف گرفته، ارتقاء سطح علمی و مانورهای قدرت عقیدتی و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیان معارف و پاسخ به شبهات به زبان روز و متناسب، برای اقشار مختلف در قالب جهاد تبیین بر همه ی ما لازم است.
شایان ذکر است در این مراسم حجج اسلام رجبی معاون فرهنگی تبلیغی و قندی مدیر حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و خانم‌ها عزیزاللهی مدیر و سید تاج الدین معاون آموزش مدیریت  استان حوزه های علمیه خواهران قم نیز حضور داشتند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما