يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   17:44:54

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

باهدف ارتقای تعاملات سازمانی صورت گرفت؛

دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با معاونت فرهنگی و اجتماعی مجمع تقریب مذاهب

  • خلاصه :در راستای تعاملات سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی و باهدف ایجاد تعاملات و ارتباطات بین سازمانی جهت پیشبرد اهداف عالی در استان تهران رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع تقریب مذاهب در محل مجمع تقریب مذاهب دیدار کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فجری رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران در دیدار با اسماعیل نوری معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب بر پیشبرد اهداف و تعاملات هم‌سو در سطوح مختلف پرداختند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران ضمن تشریح فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی و تبیین قطب‌های فکری و فرهنگی این دفتر افزود: بخش بزرگی از حربه و نیرنگ دشمنان اسلام در شرایط امروز درزمینهٔ دین؛ به‌واسطه تفرقه بین افراد و ایجاد یا تأسیس چند جبهه دینی - فرهنگی در کشور است که بخش اعظمی از آن به‌واسطه حضور افراد متبحر در این زمینه است. 
وی در خصوص توانمندسازی متخصصان این حوزه افزود: دفتر تبلیغات اسلامی می‌تواند به دو صورت تخصصی و عمومی اعزام مبلغ داشته باشد و امر آموزش و توانمندسازی در دو سطح مبلغان و اساتید انجام می‌گیرد که موضوعات آموزش، به انتخاب موضوع و مرکز درخواست‌کننده بستگی دارد. 
فجری خاطرنشان کرد: همکاری چندجانبه دفتر تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب در موضوعاتی از قبیل: نشست‌های نقد کتاب، فعالیت‌های مشترک قرآنی،  جشنواره رسانه‌ای و شناسایی فرد رسانه‌ها، دوره‌های ویژه مربی و معلمان مناطق مشترک و استفاده از ظرفیت‌های علمی هر دو مجموعه در سلسله نشست‌های تخصصی می‌تواند نقطه عطفی برای همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی این دو نهاد باشد.
در ادامه این دیدار معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب در خصوص اهمیت طرح اندیشه تقریب و وحدت میان مذاهب اسلامی در حال حاضر افزود: در طول تاریخ، هر جا استعمار بر آن شده است تا ضربه‌ای به مسلمانان بزند، مهم‌ترین ابزارش دمیدن بر خاکستر اختلافات و شعله‌ور ساختن تعصبات مذهبی میان اقوام و جوامع اسلامی بوده است.
وی هدف کلی تشکیل این مرکز را در پنج محور: پرهیز تفرقه گرایی و تعرض در جهان اسلام، همکاری در جهان اسلام و هم‌افزایی کشورهای اسلامی، خودسازی ملل اسلامی و رشد معنویت و اخلاق در فضای عمومی جوامع اسلامی و اتحادیه کشورهای اسلامی برشمرد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما