پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403   05:17:42

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

توانمند کردن کنشگران در عرصه فضای مجازی، اصلی‌ترین رسالت دفتر تبلیغات اسلامی است

  • خلاصه :حجت‌الاسلام احمد واعظی با تأکید بر توانمند کردن فعالان و کنشگران در عرصه فضای مجازی به عنوان اصلی‌ترین وظیفه و رسالت دفتر تبلیغات، گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوان در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه اصفهان، می‌بایست آموزش و پشتیبانی از کنشگران عرصه فضای مجازی را جدی گرفته و تقویت کنیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش تجلیل از فعالان فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن اشاره به سابقه حمایت و پشتیبانی خود از مسئله تبلیغ به ویژه در عرصه فضای مجازی، اظهار داشت: در سال139‪7 و با احساس نیاز نسبت به جریان سازی، شبکه سازی و تقویت ظرفیت طلاب فعال در فضای مجازی و کار جدی‌تری در این‌باره با رهبر معظم انقلاب دیدار کردیم و ایشان نیز از این موضوع استقبال کردند. پس از آن جلسه، اقدامات لازم برای تأسيس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه انجام گرفت.‬‬

واعظی در ادامه به ظرفیت کار بین المللی در عرصه فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: برای کار بین المللی در این حوزه، احتیاج به موضوعات مشترک جهانی داریم. گاهی نیاز نیست خودمان تولید محتوا کنیم، بلکه با رصد تولیدات دیگر نیز می‌توان در این زمینه فعالیت کرد؛ به‌عنوان مثال در موضوع غزه تولیدات بسیار خوب و مؤثری توسط نوجوانان و جوانان غربی انجام گرفت.

وی با تأکید بر توانمند کردن فعالان و کنشگران در عرصه فضای مجازی به عنوان اصلی‌ترین وظیفه و رسالت دفتر تبلیغات، تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه اصفهان، می‌بایست آموزش و پشتیبانی از کنشگران عرصه فضای مجازی را جدی گرفته و تقویت کنیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود توانمندی معنایی و محتوایی را قدرت جبهه حق در برابر قدرت تکنیکی جبهه باطل دانست و ادامه داد: در حوزه هوش مصنوعی، آمریکا ۵۰ میلیارد، چین ۲۲ میلیارد و رژیم صهیونیستی ۴ میلیارد سرمایه گذاری کرده‌اند در حالی که سهم ایران بسیار ناچیز است. آنچه که ما روی آن باید تکیه کنیم قدرت معنایی، محتوایی و پیام ما می‌باشد.

وی یادآور شد: در قضیه غزه نیز تمام قدرت رسانه‌ای و نظامی رژیم صهیونیستی در برابر صلابت ایمان رزمندگان و کار رسانه‌ای برخی از رسانه‌ها همچون الجزیره بازنده شدند. بنابراین پرداختن صرف به اسباب مادی در این عرصه کافی نیست.

واعظی در خاتمه سخنان خود مطرح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، سهم زیادی از آموزش حوزویان فعال در عرصه فضای مجازی را برعهده دارد و معاونت فضای مجازی به طور مرتب، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما