شنبه 8 ارديبهشت 1403   11:16:51

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با حضور معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی؛

جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد

  • خلاصه :از جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مراسم رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در غرفه این پژوهشکده در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در این مراسم، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام دوم شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در سخنانی گفت: منطق دعوت در این آیه قرآن کریم یعنی" ادْعُ إِلَیٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ " تبیین شده است، نوع اول دعوت، حکمت است یعنی کار علمی و معرفتی؛ این پژوهشکده در صدد این نوع از دعوت قرآنی می باشد؛ نوع دوم دعوت موعظه حسنه است و نوع سوم نیز جدال احسن است.

وی گفت: پژوهش هایی که در این پژوهشکده انجام شده همگی ارزشمند و با استانداردهای لازم پژوهشی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم تاکید کرد: ۲۴ جلد اثر امشب رونمایی خواهد شد که همگی تازه و در یکسال گذشته بوده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان ساخت: امشب هجدهمین جلد دائره المعارف قرآن کریم رونمایی می شود که دانشنامه های تخصصی نیز دارد و در حال خروجی می باشد.

وی افزود: تفسیر موضوعی نیز از دیگر آثار این پژوهشکده می باشد که با جدیت دنبال می شود؛ سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد از دیگر آثار این پژوهشکده می باشد و تاکنون۴۰ جلد اثر در این عرصه خروجی داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی هم در این مراسم در سخنانی خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه شریف متقین راجع به قرآن کریم نکات ارزشمندی دارند و می فرمایند" یُرَتِّلُونَهَا تَرْتِیلاً. یُحَزِّنُونَ بِهِ أَنْفُسَهُمْ وَ یَسْتَثِیرُونَ بِهِ دَوَاءَ دَائِهِمْ" متقین کسانی هستند که از قرآن دوای دردشان را طلب می کنند؛ امروز بیش از هر زمان به این فرمایش مولای متقیان علی علیه السلام محتاجیم تا دردهای خود را با قرآن درمان کنیم.

وی گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم متناسب با اقشار مختلف آثار خوبی تهیه و تولید کرده است، برای عموم نخبگان دائره المعارف قرآن کریم نوشته شده که بزرگترین دائره المعارف دنیا می باشد و تاکنون ۱۸ جلد آن منتشر شده و حقیقتا کاری منحصر بفرد است.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: اقدامات فضای مجازی این پژوهشکده بسیار ارزشمند است چرا که همه آثار مکتوب این مرکز به صورت رایگان در فضای مجازی قرار داده است و لازم است از همه کسانی که در این راه زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر نماییم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: پروهشکده فرهنگ و معارف قرآن فعالیتش در مقیاس جهانی کم نظیر بوده و در آوردن داروهای قرآنی بر سر سفره های معنوی مردم موفق بوده است.


گفتنی است: کتب رونمایی شده شامل این آثار است:

۱.جلد ۱۸ دائره المعارف
۲.جلد ۴ و ۵ دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان
۳.معناشناسی صداقت در آموزه های قرآن کریم.
۴.آداب و احکام قرائت قرآن کریم
۵. مرجعیت علمی قرآن کریم
۶.واپسین روزهای تاریخ از نگاه قرآن و نظریه های معاصر
۷.عبرت در قرآن
۸.آرایه های بدیع
۹.صحابه در قرآن
۱۰.خدا در قرآن و عهدین
۱۱.نگاهی نو به مرجعیت علمی قرآن
۱۲.رفتار با نعمت های الهی
۱۳.آداب کشت و زرع
۱۴.مهارت های ارتباطی با معلولان
۱۵.اوقات فراغت
۱۶. رفتار با همکیشان
۱۷. معاشرت با مؤمنان
۱۸.ازدواج
۱۹.....سبک زندگی فردی.
۲۰.تعامل با زندانی و اسیر
۲۱. اعتکاف
۲۲. رفتار با محیط زیست
۲۳.رفتار با منافقان

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما