شنبه 8 ارديبهشت 1403   22:01:59

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

توانمندسازی مدیران در طراحی داشبوردهای اطلاعاتی با بهره گیری از نرم افزار MS.power BI

  • خلاصه :
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، دوره آموزشی نرم افزار "MS.power BI" در طراحی داشبوردهای اطلاعاتی موردنیاز مدیران از 24 آبان ماه به مدت پنج هفته برگزار خواهد شد.
جواد محمدصالحی در خصوص این دوره گفت: اداره کل رصد و تعاملات راهبردی دفتر، بر طراحی و استقرار چند سامانه بین بخشی متمرکز شده که از جمله آنها سامانه دانش محیطی دفتر می باشد. طبق سندی که برای این سامانه تنظیم شده، جمع آوری داده در سه حوزه ظرفیت، فعالیت و مساله از درون و بیرون دفتر مورد اهتمام است. همچنین این سامانه با تقاطع گیری از حوزه های مذکور، داشبوردهای اطلاعاتی ایجاد می نماید. عمده داده های داخلی سامانه دانشی مذکور، از سامانه های اجرایی (TPS) معاونت فرهنگی تبلیغی، مرکز ملی پاسخگویی و معاونت فضای مجازی،هنر و رسانه دفتر تأمین می شود. داده های خارج از دفتر نیز در تعامل با مراکز رصدی بزرگ و معتبر کشور تامین خواهد شد.
مدیرکل رصد و تعاملات راهبردی دفترافزود: بدیهی است در طراحی سامانه، گزارشات از پیش ساخته شده در قالب داشبوردهای مختلف تعبیه شده است اما به منظور بهره برداری منعطف و درخواستی مدیران دفتر از سامانه دانش محیطی جهت طراحی گزارشات مدنظر، به ابزاری نیاز هست که به راحتی بتواند از داده های موجود و سامانه های اطلاعاتی، ماتریس و داشبورد اطلاعاتی ارائه نماید. براین اساس و به پیشنهاد همکاران محترم مدیریت فناوری اطلاعات دفتر، از میان گزینه های موجود، نرم افزار "MS.power BI" انتخاب و خریداری شد.
وی افزود: این نرم افزار به عنوان معتبرترین و به روز ترین بستر هوش تجاری و مدیریت اطلاعات کسب و کار می باشد که توسط یک شرکت معتبر ایرانی، فارسی سازی شده و پشتیبانی می گردد. از جمله ابزارهایی که در اختیار می گذارد عبارتند از: جمع آوری، تجزیه و تحلیل، تجسم، اشتراک گذاری داده ها. همچنین می تواند داشبوردهای اطلاعاتی برای مدیران و تصمیم گیران سازمان فراهم سازد تا بینش بهتری نسبت به عملکرد بخش های مختلف داشته باشند. 
محمدصالحی در پایان اضافه کرد: در دوره اول آموزش نرم افزار "MS.power BI" بیست نفر از مدیران دفتر از بخش های مختلف انتخاب شده اند. سرفصل و محتوای 15 ساعت آموزش با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات دفتر تنظیم گردیده و در اختیار مدیریت توسعه سرمایه انسانی دفتر جهت برگزاری دوره قرار داده شده است. بدیهی است در دوره های آتی از سایر مدیران و کارشناسان دفتر دعوت بعمل خواهد آمد. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما