جمعه 7 ارديبهشت 1403   06:24:29

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد:

ضرورت ایجاد خروجی فناورانه از بسته های فعالیتی در رویدادهای پژوهشی

  • خلاصه :رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در بسته های حل و فصل مسائل در حوزه پژوهش نیاز به تشکیل تیم متخصصین است و نباید از این نکته غافل شد که در هر بسته فعالیتی باید یک بخش از خروجی فناورانه را مد نظر داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در آئین جشنواره پنج سالگی کتابخوان همراه پژوهان که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه به سمت فعالیت های تیمی و گروهی در عرصه پژوهش حرکت می کنیم، اظهار داشت: برای هر رویداد پژوهشی یک بسته فعالیتی ازجمله همایش، کرسی های نظریه پردازی و ترویجی، کارگاه و مجله و.. در نظر گرفته می شود و کتاب مکتوب فقط یک خروجی آن می شود، لذا باید به سمت تهیه نسخه های دیجیتال، کتاب صوتی و گزارش های راهبردی نیز حرکت کنیم.

وی بر ضرورت انجام فعالیت های گروهی تأکید کرد و گفت: بخاطر اینکه رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی از سال 93 به شکل منسجم تری به سمت مسئله محوری و حل مسائل رفت، باید به مشکلات و معضلات در سطح جامعه و سطوح نظری، توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: اگر در عرصه نظر و بنیادی می خواهیم کار کنیم، باید حل مسائل و معضلات بنیادی و نظری مد نظر باشد و اگر در سطح عمل می خواهیم کار کنیم، مشکلات دینی و عملی جامعه باید مد نظرمان باشد.

وی افزود: وقتی می خواهیم مشکلات را حل کنیم، نیاز به رویکرد بین رشته ای داریم، و لذا باید یک تیم از متخصصان رشته های مختلف دور هم جمع کنیم تا بتوانند مشکلات را حل کنند و علاوه بر این، باید ساحت های مختلف دیده شود و در دفتر تبلیغات اسلامی با تأسیس قطب های فکری و فرهنگی ساحت ها به خوبی دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه وقتی قطب های فکری و فرهنگی تأسیس و میزها تشکیل شد، قرار شد برای حیث آموزش، پژوهش، تبلیغ و پاسخگویی به پرسش ها و... بسته فعالیتی دیده شود، به طور مثال یک مسئله ای مانند کارآمدی دولت در ایران، یک بسته فعالیت برای معاونت فرهنگی و تبلیغی، یک بسته برای معاونت آموزش و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و یک بسته برای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همین طور بقیه بخش ها دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی می خواهیم به حل و فصل یک مسئله در حوزه پژوهش بپردازیم، نباید فقط با یک رشته به حل و فصل آن پرداخته شود، بلکه یک تیم پژوهشی از فقیه، فیلسوف، متکلم، عالم سیاست، پژوهشگر و دیگر متخصصین تشکیل شود؛ نباید از این نکته غافل شد که در هر بسته فعالیتی باید یک بخش از خروجی فناورانه را مد نظر داشته باشیم.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما