شنبه 8 ارديبهشت 1403   23:26:53

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت اداره فناوری موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) انجام شد:

رونمایی از پورتال پژوهش نما و اپلیکیشن دانش پژوه در موسسه امام رضا (ع)

  • خلاصه :پس از یکسال تلاش، پورتال پژوهش نما و اپلیکیشن آموزشی پژوهشی دانش پژوه به همت اداره فناوری موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، رونمایی از دو محصول دانش بنیان و فناورانه در حوزه های آموزش و پژوهش به همت اداره فناوری اطلاعات موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام پس از یکسال تلاش بی وقفه انجام شد.
پورتال پژوهش نما:
 این پورتال به آدرس اینترنتی http://paj.iri.dte.ir پس از یکسال تلاش اداره فناوری اطلاعات موسسه امام رضا علیه السلام و پس از نیازسنجی های مستمر و دقیق انجام شده از سوی معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه الاسلام طراحی و آماده بهره برداری گردید.
مهندس علی غلامی کارشناس فناوری اطلاعات موسسه ضمن تشریح فرایند یکساله طراحی و اجرای این محصول فناورانه بر بستر وب گفت: در طراحی این پورتال، چندین هدف دنبال شده است. از جمله 1) انعکاس اخبار و اطلاعیه ها در حوزه پژوهش 2) نمایش محصولات پژوهش محور دانش پژوهان و اساتید موسسه اعم از کتاب، پایان نامه، تحقیقات پایانی و مقالات 3) ترغیب و تشویق پژوهشگران برتر 4) تسهیل در فرایند ارسال مقالات جهت شرکت در جشنواره 5) گزارش و نمایه ای از آمار و تعداد محصولات پژوهشی و پژوهشگران و ...  . طراحی این دو محصول بعد از نیازسنجی و اعتبار سنجی لازم با همکار معاونت پژوهش و در بستر وب صورت پذیرفت.
وی افزود: در این پورتال، همچنین دانش پژوهان و اساتید می توانند اخبار ویژه آموزشی و پژوهشی را دنبال نمایند. از مهمترین اهداف این پروژه، نمایش محصولات پژوهشی دانش پژوهان و اساتید می باشد که علاقه مندان می توانند با عنوان و چکیده کتب منتشر شده که توسط دانش پژوهان و اساتید به چاپ رسیده آشنا شوند. همچنین پایان نامه ها در هر گروه آموزشی به همراه چکیده قابل دسترسی می باشد.
غلامی بیان کرد: از دیگر امکانات این دو محصول، دسترسی به متن مقالات فصلنامه اسلام پژوهان (متعلق به موسسه امام رضا علیه السلام) و سایر نشریات معتبر است که مقالات این فصلنامه، تماماً توسط  دانش پژوهان و اساتید موسسه منتشر شده است.
به گفته کارشناس فناوری اطلاعات موسسه از مهمترین ویژگی این سامانه می توان به موتور جستجوی پیشرفته آن اشاره کرد که با فناوری ایجکس طراحی گردیده و بدون بارگزاری مجدد صفحه، با فیلترهایی که  می توان اعمال نمود در لحظه و  به سرعت؛ اشخاص، نویسندگان، موضوعات و  واژگان مورد نظر در محصولات را کاوش می کند. 
شایان ذکر است در این پورتال، فرآیند و جریان کاری ارسال مقالات به دبیرخانه جشنواره پژوهشگران برتر که به صورت دستی بود به صورت اتوماسیون در آمده و از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمده است. کاربرپسندبودن و سازگاری با نسخه موبایل (در بستر اندروید) از ویژگی های پورتال پژوهش نما می باشد.

اپلکیشن دانش پژوه :
علی غلامی اپلیکیشن دانش پژوه در بستر اندروید و قابل استفاده در گوشی های همراه را نیاز ضروری دانش پژوهان و دانشجویان دانست که طراحی و اجرای آن در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دانشگاهی و حوزوی کم نظیر است.
وی ادامه داد: با توجه به استفاده روزمره و گستره از وسایل الکترونیکی همراه، همچون گوشی های همراه این نرم افزار اندرویدی تمام سامانه های مورد نیاز دانشجویان و دانش پژوهان اعم از وب سایت موسسه، سامانه دانش پژوهی، سامانه نجاح حوزه، سامانه های پژوهشی پژوهش نما و اشتراک دانش، سامانه یادگیری الکترونیکی، سامانه ثبت نام، کتابخانه های دیجیتال، فصلنامه تخصصی اسلام پژوهان،  کانال های ارتباطی موسسه و ... را در یک جا به صورت متمرکز در اختیار قرار داده است.
این اپلیکیش در بستر اندروید طراحی شده است و دانش پژوهان موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام می توانند با نصب این اپلیکیشن به تمامی سامانه های مورد نیاز داخل و خارج از موسسه دسترسی های لازم را داشته باشند.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما