يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   01:55:07

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

زمینه های هر چه بیشتر ارتباط مردم با قرآن در ماه مبارک رمضان ایجاد شود

  • خلاصه :معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در اولین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان، اظهار داشت: مبلغان در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان پیش رو تلاش نمایند تا زمینه های هر چه بیشتر ارتباط مردم با قرآن فراهم شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در اولین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان 1445(ه.ق) ضمن تشکر از مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی به جهت برگزاری این نشست به تشریح برنامه «زندگی‌ با آیه‌ها» پرداخت.
حجت الاسلام عزت زمانی بیان کرد: از خطاهای راهبردی ما در استفاده از قرآن کریم این بوده است که این هدیه الهی و ارزشمند جزو دروس جنبی و مهجور حوزه های علمیه قرار گرفته است. قرآن کریم می تواند در حل تمامی مسائل کشور و جهان کمک بی بدیلی به ما نماید.
وی در ادامه افزود: متاسفانه قرآن مجید در برنامه های ما تبدیل شده است به عنوان یک مقدمه تا جمعیت در آن مراسم حاضر گردند. این در حالی است که خداوند این نعمت را برای هدایت آحاد بشر فرستاده است و ما از آن به عنوان یک ابزار، جهت مقاصد کوچک دنیوی استفاده می کنیم.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: با توجه به توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب و مطالبات عموم مردم در جهت بهرمندی از قرآن کریم، برنامه ای تحت عنوان «زندگی‌ با آیه‌ها» به همت مجموعه ای از دستگاه های متولی امر تبلیغ با هدف «گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم قرآنی مورد نیاز امروز جامعه، به مسلمات فکری و بیّنات افکار عمومی جامعه‌ی اسلامی در راستای فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین» و «ایجاد جریان ملی هم‌افزای قرآنی، با پرچم‌داری جریان‌های مردمی و حمایت جدی ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی» طراحی شد.
حجت الاسلام عزت زمانی گفت: در این برنامه، 150 آیه شاخص در موضوعات اعتقادی و تربیتی مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم شروع این طرح در ماه مبارک رمضان پیش رو با بخشی از این برنامه تحت عنوان «سی روز، سی آیه» توسط مبلغان گرامی در مکان های تبلیغی به مرحله اجرا برسد.
وی در ادامه مطالب خود بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ها برای اجرای طرح مذکور تاکید کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ها به جهت عملیاتی کردن طرح «سی روز، سی آیه» در عرصه های مختلف همچون صدا و سیمای مرکزی و استانی، فضای مجازی، منبرهای مبلغان، برنامه های تلوزیونی مانند برنامه پر بیننده "محفل" و همچنین برگزاری مسابقات مختلف به کار بسته گرفته شده است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت های تبلیغی مبلغان در رفع مهجوریت قرآن را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: برنامه هایی که برای رفع مهجوریت قرآن در جامعه طراحی می شود زمانی به نقطه مطلوب می رسد که توسط مبلغان برای عموم مردم تشریح و تبیین شود لذا فعالیت های تبلیغی طلاب می تواند نقش به سزایی در افزایش ارتباط افراد جامعه با قرآن کریم را داشته باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما