يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   15:35:38

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی:

در پاسخگویی به سوالات نسل جدید باید همدلی و همراهی کرد

  • خلاصه :رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گفت: امروزه نمی‌توان هیچ چیز را در عرصه پاسخگویی به سوالات دینی تحکم کرد و باید با نسل جدید همراه بود و با همدلی و همراهی می‌توانیم به دغدغه های دینی نسل امروز بپردازیم.

حجت ااسلام و المسلمین اصغری، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: امروزه با نسل جدیدی در عرصه پرسشگری مواجه هستیم که به شدت مطالبه‌گر است و هیچ مطلبی را بر اساس تقلید و کاریزمای شخصیتی طرف مقابل نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: لازمه این ویژگی این است که پاسخی که از یک مرکز رسمی وابسته به حوزه علمیه داده می‌شود از محتوایی غنی از لحاظ علمی، روش مندی و ساختاری برخوردار باشد.

حجت ااسلام و المسلمین اصغری تاکید کرد: نسل جدید در عرصه پرسشگری بسیار مطالبه گر، علم‌گرا و عقل گرا است و هر پاسخی که به آنان داده می‌شود را بر اساس موازین علمی و عقلی که آموزش دیده یا پذیرفته می‌سنجد و اگر بر اساس معیاری علمی و عقلی خودش ناسازگار دید نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه نسل‌های گذشته این خصوصیت را نداشتند؛ زیرا علم گستردگی امروز را نداشت، بیان کرد: این ویژگی نسل جدید، امر پاسخگویی را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند به همین خاطر باید نسبت به پاسخ‌های سنتی خودمان هم از لحاظ محتوایی و هم روشی یک بازبینی و ملاحظه داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی اظهار کرد: نسل امروز هم در پرسشگری و هم نسبت به ما در پاسخگویی به سوالات دینی نیاز به همدلی و هم زبانی دارد و امروزه نمی‌توان هیچ چیز را در عرصه پاسخگویی به سوالات دینی تحکم کرد و باید با نسل جدید همراه بود و با همدلی و همراهی می‌توانیم به دغدغه های دینی نسل امروز بپردازیم.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی اضافه کرد: همه این ویژگی هایی که نسل جدید در پرسشگری دارد ما را به این سمت می‌برود که در پاسخگویی‌ها، به آنچه به از نسل های گذشته به ما رسیده است بسنده نکنیم و در آن‌ها بازبینی و بازخوانی داشته باشیم و در اینجا پژوهش در عرصه تخصصی پاسخگویی خود را باز می‌کند. از همه محققین و پژوهشگران می‌خواهیم که ما در خصوص پیگیری این مساله را یاری کنند.

حجت ااسلام و المسلمین اصغری افزود: در این راستا قدم های کوچکی را در مرکز علمی پاسخگویی به سوالات دینی برداریم و سعی شده است در موضوعاتی که دغدغه نسل جدید است، محتوای غنی که در اختیار داریم را در قالب‌های جدیدی بریزیم.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 کتاب الکترونیکی تولید کردیم، گفت: همه موضوعاتی که در کتاب‌ها صوتی و الکترونیک تولید شده است ناظر به موضوعاتی است که از ما سوال کردند و مورد دغدغه نسل امروز است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما