يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   14:08:16

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور برگزار شد؛

چهاردهمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر

  • خلاصه :چهاردهمین همایش خورشید ولایت با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، این همایش با سخنرانی سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه برگزار شد.
در این همایش که هر ساله بمناسبت فرارسیدن ایام حضور مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در ایرانشهر برگزار می گردد آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان، سردار کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین بامری رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، و دیگر مسئولین کشوری، استانی و آحاد مردم از اقشار مختلف حضور داشتند.
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش که در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد در ابتدا نزدیک شدن به ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: همه‌سال ما مهمان خدا هستیم و در یک ماه مهمانی ویژه و قبل از آن به مدت دو ماه فرصت آمادگی برای مهمانی ویژه داریم تا آماده شویم که ماه رجب یکی از این ماه های پرفضیلت خداوند است.
وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان افزود: اکنون در ایامی قرار داریم که با اندوه همراه شده که تروریست‌ها در یک اقدام خبیثانه عده‌ای از کودکان، زنان، مردان ما را در کرمان شهید کردند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به ایام تبعید و حضور مقام معظم رهبری در ایرانشهر اشاره نمود و تصریح کرد: در حقیقت تبعید یک رنج بوده که به‌عنوان مجازات محسوب می‌شود اما وقتی مقام معظم رهبری به شهرستان ایرانشهر تبعید شدند در آن شرایط آن بزرگوار این موضوع زجرآور را به موضوعی خوشایند تبدیل کردند که قاعدتاً این برگرفته از محبت بوده که برقرار شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: در آن روزها به رهبر معظم می‌گفتند وقتی تبعید شدی شرایط سخت‌تر می‌شود؛ ولی محبت آن دوران سفر سبب شده که با وجود گذشت سال‌های طولانی مهر و محبت بین مردم و رهبری کم نشده؛ بلکه بیشتر هم شده و در واقع خداوند در محبت این اثر را گذشته است.
سردار فدوی بیان کرد: تا قبل از اینکه رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر تشریف بیاورند، شیعه و سنی هرکدام برای خودشان زندگی می‌کردند و کاری به کار هم نداشتند. اما محبت‌های ایشان پیشقدم شدنشان برای برقراری ارتباط با علمای اهل‌سنت و کمک‌رسانی بدون تبعیضشان به مردمان شیعه و سنی در سیل ایرانشهر، اختلاف و دودستگی میان شیعیان و اهل‌سنت را از بین برد و باعث شد دوباره مثل اعضای یک خانواده دور هم جمع شوند.
وی خاطرنشان کرد: از روز اول انقلاب اسلامی تا ۲۲ بهمن‌ماه دشمنان سازمان‌یافته حمله نکردند؛ اما بعد از پیروزی آمریکا به‌صورت سازمان‌یافته حمله کرد و باید بدانیم که یک ماه دیگر ۴۵ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و آمریکا خبیث همچنان در راس دشمنی با ایران قرار و دشمنی‌اش همچنان ادامه دارد.
سردار فدوی عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند ما هر روز قوی‌تر از روز قبل و سال قبل‌تر هستیم و این را نباید در عوامل مادی و دنیایی جستجو کرد؛ بلکه علت را باید در قرآن جستجو کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن فرموده که من پیروزی جبهه حق را ضمانت می‌کنم و طبق فرموده امام خمینی (ره) ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و نتیجه را خدا مشخص می‌کند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر بندگان خدا دستور الهی را انجام بدهند پروردگار نتایج بی‌نظیری را برای آنان رقم می‌زند.
وی ادامه داد: بنده مقام معظم رهبری را برای اولین‌بار در روزهای اویل مهرماه ۵۹ ملاقات کردم که پاسدار یا بسیجی نبودم که در جبهه برای مقابله با دشمن جلوتر از همه حضور یافته بودند.
سردار فدوی با بیان اینکه وعده‌ای خدا حق است و در وعده تخلف نیست، اظهار کرد: خباثت‌های صهیونیست‌ها از زمان پیامبر اسلام وجود داشته و اکنون هم کودکشی و قتل‌عام زنان و کودکان بزرگ‌ترین شکست راهبردی در کنار دیگر شکست‌های تاکتیکی و عملیاتی خبیثان جبهه باطل از جمله آمریکا و همراهانش بوده و آشکارشدن دروغ‌های بزرگ صهیونیست‌ها برای ملت‌های جهان از دیگر شکست‌های مفتضحانه رژیم غاصب صهیونیستی است.
در ادامه این همایش آیت الله محامی امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر نقطه عطفی در تاریخ استان، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری داشت و در شخص مقام معظم رهبری، استان ما و انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود.
آیت‌الله محامی گفت: رهبر معظم انقلاب در آن دوران یک طلبه درس خوانده بودند که پس از تبعید به شهرستان ایرانشهر با فضای جدیدی از اقوام و مذاهب، اقشار مختلف از جمله علما دانشگاهیان از شیعه و اهل سنت، سیستانی و بلوچ روبرو می‌شوند و نسبت به اقوام و مذاهب شناخت پیدا می‌کنند و این نگاه جامع و روشنی که امروزه مقام معظم رهبری از آن برخوردار بوده و بیان می‌کنند: "احیای تمدن نوین اسلامی جز با تعامل شیعه و اهل سنت امکان پذیر نیست" یک سابقه و پیشینه ممتد دارد که نقطه شروع آن ایرانشهر بوده است.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری پس از انقلاب در چند جلسه مطرح نمودند که  امام خمینی(ره) نیز برای سیستان و بلوچستان اهمیت خاصی قائل بودند و به واسطه سابقه حضور بنده در استان، اولین ماموریت من پس از انقلاب سفر به سیستان و بلوچستان بود و رأی خود به جمهوری اسلامی را در مسیر بلوچستان و در شهرستان بم به صندوق انداختم.
وی افزود: همین مأموریت باعث ارتباطات بیشتر ایشان می‌شود و با سفر به شهرستان سراوان دیداری با مرحوم مولوی عبدالعزیز ساداتی داشتند و پس از آن همواره ذکر خیر ایشان را داشته و عنوان می‌کردند قدر مولوی عبدالعزیز را بدانید چرا که ایشان از انقلابی‌های قبل از انقلاب است و بنده گمان کردم این آشنایی در زمان تبعید رخ داده است اما به گفته مولوی عبدالصمد ساداتی فرزند مولوی عبدالعزیز تا قبل از انقلاب دیداری حاصل نشده و تنها مکاتبه وجود داشته اما بعد از ماموریت امام خمینی(ره) به رهبر معظم انقلاب ایشان در سراوان حاضر و با مولوی عبدالعزیز ساداتی دیدار داشتند و نسبت به ایشان نگاه ویژه داشته و حتی هنگام حضور یکی از رؤسای جمهور در شهرستان سراوان توصیه کرده بودند که به دیدار مولوی عبدالعزیز ساداتی هم بروید.
آیت‌الله محامی ادامه داد: با وجود این ارتباطات یک نگاه جامع در مقام معظم رهبری ایجاد می‌شود به گونه‌ای که بنده در گذشته از مقام معظم رهبری سؤالی مطرح نموده و عرض کردم آیا برای رشد علمی، مدیریتی، اقتصادی و حقوق شهروندی اهل سنت حد خاصی مد نظر است که ایشان بیان فرمودند «خیر محدودیتی وجود ندارد» و این نکته مهم را متذکر شدند که باید به گونه‌ای عمل شود تا همه زیر چتر نماینده ولی‌فقیه باشند زیرا جایگاه نماینده ولی‌فقیه چنین چیزی را اقتضا می‌کند.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر حقوق شهروندی برای همه اقوام و طوایف تاکید کرده‌اند و حتی در جلسه‌ای مطرح می‌کردند که اگر کسی انقلاب را قبول ندارد اما شهروند ماست باید حقوق شهروندی او را تامین کنیم و این نگاه جامع، پیشرفته و روشن برگرفته از همین‌جاست
وی گفت: تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر در شناخت مردم استان هم تاثیر داشت و هنگام سیل ایرانشهر به مردم مدد رسانی داشتند و یک دوستی دوجانبه ایجاد شد و اگر ایشان خود را از ایرانشهر و ایرانشهر را از خود می‌دانند مردم ایرانشهر نیز همین ارتباط را دارند و همواره این جهت را ابراز کرده‌اند.
در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین بزمانی امام جمعه ایرانشهر ضمن عرض خیرمقدم گفت: این همایش به نوعی تأییدی است بر شناسنامه ای که مردم استان دارند یعنی ارتباط با انقلاب، انقلابیون و همراهی با انقلاب و نظام اسلامی؛ و یک‌ بار دیگر این هم‌عهدی، انقلابی بودن و تبعیت از ولایت را در اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رأی نشان خواهیم داد.
امام جمعه ایرانشهر بیان داشت: چهاردهمین همایش خورشید ولایت، شاهد تحول در رابطه با جریان سازی و برنامه‌های تبلیغی، تشکیل کمیته‌های علمی و پیش نشست‌های دانشجویی، دانش آموزی و مردمی جهت آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ولایت و انقلاب و نظام اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش باشکوه، دلیل بر همدلی و هم‌افزایی است، کار یک فرد، نهاد، گروه و حزب نیست بلکه همت جمعی است؛ اقوام، مذاهب و احزاب به‌ دلیل پای کار آمدن به صورت خودجوش، ولایی بودن خودشان را نشان دادند.
گفتنی است در این همایش برای اولین بار از کتاب ( اقای ایرانشهر) با حضور رحیم مخدومی نویسنده آن رونمایی شد.
لازم به ذکر است در این همایش از سوی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور تعداد 400 عدد بسته فرهنگی که شامل کتاب تازه رونمایی شده نیز بود به شرکت کنندگان اهداء شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما