شنبه 8 ارديبهشت 1403   09:30:25

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

آموزش خواندن قرآن برای بچه های پیش دبستانی در اپلیکیشن «الفبای مهربانی»

  • خلاصه :تولید کننده اپلیکیشن «الفبای مهربانی» گفت: هدف از طراحی اپلیکیشن «الفبای مهربانی»، آشنایی و افزایش توانایی بچه های پیش دبستانی برای خواندن قرآن کریم است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مهدی چپریان، مدیرعامل مؤسسه مهد ماهک، دنیای مجازی بچه‌ها که با اپلیکیشن «الفبای مهربانی» و به دعوت و حمایت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان حضور دارد گفت: در زمان های قدیم بچه ها سواد خواندن و نوشتن نداشتند اما در مکتب خانه  های قدیم ابتدا با خواندن قرآن کریم آشنا می شدند.

وی افزود: در دوران پهلوی مکتب خانه ها تا حدودی جمع و به همین دلیل انس بچه ها با قرآن کریم و آموزش خواندن و نوشتن بچه ها از طریق آن حذف شد و مقام معظم رهبری این اتفاق را نامبارک توصیف می کنند.

تولید کننده اپلیکیشن «الفبای مهربانی» تصریح کرد: در این اپلیکیشن هیچ اصراری به آموزش نوشتن نیست و صرفا آموزش خواندن است که از طریق بازی و تفریح، بچه ها می توانند با کلمات ساده و سوره های کوچک قرآن کریم آشنا شوند و این کار باعث روحیه بخشی و آمادگی بیشتر برای مراحل بعدی آموزش و کاهش استرس و نگرانی خانواده ها برای کلاس اول فرزندانشان است. 

وی با بیان این که اپلیکیشن «الفبای مهربانی» از طریق کافه بازار و مایکت در دسترس عموم قرار دارد و تا به امروز استقبال خوبی توسط خانواده ها از آن شده است، گفت: در کنار بسته آفلاین، بسته‌های آموزشی آنلاین وجود دارد که خانواده ها می توانند با انتخاب آن ها به کلاس آموزش مجازی الفبا دسترسی داشته باشند که در آنجا مربی های کارآزموده و مسلط الفبا حضور دارند که بچه ها را به صورت کلاس آنلاین در این اپلیکیشن آموزش می دهند.

چپریان گفت: با هدف آموزش حروف الفبای فارسی و عربی برای بچه های ۵ تا ۷ سال این اپلیکیشن توسعه یافته و آماده شده است و بچه های پیش دبستانی از طریق آن در ۴۵ جلسه آموزشی به حروف فارسی و عربی همزمان آشنا و مسلط می شوند.


یادآور می شود دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با هدف حمایت از نوآوری‌های قرآنی، میزبان شماری از فعالان قرآنی سراسر کشور‌ در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان است که از 19 تا 25 اسفند 1402 در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان از ساعت 15 تا 22 در حال برگزار می باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما