دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   11:59:57

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

«حاج قاسم» و «شهید سلیمانی» را باید نماد الگوی انسان منتظر معرفی کرد

  • خلاصه :رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رییس برگزاری همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» و «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» در آیین رونمایی از آثار این دو همایش، توضیح داد: مهم‌ترین ایده برگزاری این دو همایش به ویژگی‌های دین شناختی مقام معظم رهبری باز می‌گردد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی تصریح کرد: با بررسی آثار مقام معظم رهبری متوجه می‌شویم که ایشان یک بازخوانی راهبردی از مفاهیم دینی مانند صبر یا مقاومت دارند. یکی از فواید برگزاری این همایش‌ها این است که فاصله دین شناسی جامعه ما با مقام معظم رهبری مقداری کمتر شود. انتظار چیست و حالت ما به عنوان منتظر چه باید باشد؟ ایشان انتظار را از جنس «عمل» می‌دانند. این عمل هم یک عمل راهبردی است.  در این راستا عمل خوب مطلوب حیاتی باید داشته باشیم. شهید سلیمانی یکی از نمونه‌های انسان منتظر از نگاه مقام معظم رهبری است.

وی گفت: کلمه «تَبوّأُ» در قرآن  از نگاه مقام معظم رهبری معنای لازم و متعدی دارد. یعنی افرادی که هم آماده هستند و هم مدینه یا شهر و جامعه را آماده کرده‌اند. نیروی قدس یک نیروی منتظر است چراکه به حرکت انتظار در مقایسه جهانی و مستضعفین دامن می‌زند. و «حاج قاسم» و «شهید سلیمانی» را باید نماد الگوی انسان منتظر معرفی کرد و در این جا است که معنای انتظار به شکل سیستمی تحقق پیدا می‌کند. دغدغه ما در این دو همایش این بود که رویکردی راهبردی داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از آثار دیجیتال و مکتوب مجموعه مقالات همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» و «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» در موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی رونمایی شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما