|
دفتر تبلیغات اسلامی، از سال 1388 به منظور تدوین برنامه 5 ساله خود، رویکرد مسأله محوری را اتخاذ کرد و با انجام مطالعات گسترده در حوزه فرهنگ و با عنایت به ظرفیتهای بالفعل و بالقوه خود، 15 مسأله کلیدی، بعنوان محورِ برنامهها و اقدامات دفتر، انتخاب شد.
انتخاب مسائل 15 گانه، این امکان را برای مجموعه مدیریتی و عملیاتی دفتر فراهم کرد تا توجه خود را به واقعیات و نیازهای اصلی عرصه فرهنگ متمرکز سازد.
طراحی و عملیاتی سازی بستههای برنامهای ناظر به حل مساله و به کارگیری ظرفیتهای درون سازمانی؛ هیات امنای دفتر تبلیغات را بر آن داشت تا در تاریخ 1392/10/25 کلیات طرح تأسیس قطبهای فکری و فرهنگی دفتر، را تصویب و ابلاغ کند. که سرآمد آن منجر به تاسیس قطب فکری و فرهنگی به شرح ذیل شد:
1. قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی؛
2. قطب تعمیق ایمان دینی و مواجهه با فرق انحرافی؛
3. قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی؛
4. قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران.
اهداف تاسیس قطبهای فکری فرهنگی
1.ارتقای جایگاه دفتر به مرجعیت نظری و عملی در حوزههای ماموریتی تعیین شده؛
2. تحول برنامهها و فعالیتهای دفتر از کارکرد محوری به مساله محوری؛
3.ایجاد هم افزایی میان ظرفیت دفتر و توانمندیها و فرصتهای بیرونی؛
4.زمینهسازی برای پرورش مدیران و کارشناسان توانمند در مواجهه با مسائل فرهنگی اجتماعی؛
5.توسعه، تعميق و ايجاد ظرفيتهاي علمي در حوزههاي مورد نیاز جامعه دینی؛
6.گسترش و افزايش تعاملات و ارتباط علمي بهويژه ميان نخبگان در حوزههاي مذکور.
جهت ارتباط با این قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.
|
|