شنبه 15 ارديبهشت 1403   10:58:12

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

نقش بسزای نیروهای متخصص و انقلابی در ارتباط عمیق و پایدار با نسل جوان

  • خلاصه :معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: هرجا نیروهای مخلص، متعهد، متخصص و انقلابی ورود نمودند، توانستند با نوجوانان ارتباط عمیق و پایداری برقرار کنند، این رویکردها همراهی و همدلی جوانان و نوجوانان را به دنبال داشته است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای شورای میز تعمیق باورهای دینی دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام پورثانی در ابتدای مطالب خود، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های این وزارتخانه، وزارت آموزش و پرورش را از پر مسئله دارترین وزارت خانه های کشور توصیف نمود و با بیان این که مسائل حل نشده بسیاری در این بستر وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه هنوز در 60 درصد مدارس کشور، هیچ نیروی پرورشی وجود ندارد و ظرفیت های موجود نیز آنگونه که باید فعال نشده است.
وی با بیان تاسف و اینکه نسل نوجوان امروزی ما به سمت دوری از فهم درست از دین سوق داده شده است، گزارشی از پایش آماری نیازها، اقتضائات و دغدغه های دانش آموزان نسل جدید ارائه نمود و اظهار داشت: آسیب های دانش آموزی بسیار جدی است، چرا که عموما در فضایی خارج از طرح ها، برنامه ها و انتظارات ما سیر می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که امسال برای نخستین بار شاهد حضور 440 هزار دانش آموز در مراسم اعتکاف بودیم، اظهار داشت: هرجا نیروهای مخلص، متعهد، متخصص و انقلابی ورود نمودند، توانستند با نوجوانان ارتباط عمیق و پایداری برقرار کنند، این رویکردها همراهی و همدلی جوانان و نوجوانان را به دنبال داشته است.
حجت الاسلام پورثانی نوجوانان و دانش آموزان را مهمترین اولویت جامعه امروزی دانست و افزود: فقدان فهم درست یکپارچه در میان مسئولان و متولیان نسبت به شرایط، نیازها، اقتضائات و دغدغه های دانش آموزان، مسائل بیشماری را در مسیر شکل گیری ارتباط پایدار با جوانان و نوجوانان ایجاد نموده است. 
وی به گستره وصف ناپذیر تخاطب واقعی مبلغان و شگل گیری گفتگوهای رودرو با قشر جوان و نوجوان اشاره نمود و اظهار داشت: معاونت پرورشی آموزش و پرورش آماده توسعه همکاری ها با تمام مجموعه های فعال در حوزه فرهنگ دینی است و در این میان تمام ظرفیت خود را برای بهره‌گیری از دستگاه های فرهنگی فعال نموده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت برگزاری دوره های دانش افزایی معارفی برای تمام جوامع مخاطبانی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کنار برپایی دوره های دانش افزایی، تجهیز اردوگاه ها ناظر به فضای بصیرتی و معرفتی با مشارکت مجموعه حوزه از جمله رویکردهایی است که می تواند آثار ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما