دوشنبه 10 ارديبهشت 1403   15:41:50

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در مکتب تشیع هیچ سوالی بی پاسخ نیست

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در مکتب تشیع هیچ سوالی بی پاسخ نیست گفت: باید موضع تهاجمی نسبت به مبانی دشمن داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد در افتتاحیه دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت علیهم السلام با حضور ملایه های محلی  به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند امت موسی پس از او به هفتاد و یک فرقه و امت عیسی پس از وی به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند، و پس از من امتم به هفتاد و سه فرقه تقسیم خواهد شد که تنها یک فرقه اهل نجات خواهد بود، چنانکه از فرقه‌های هر یک از دو امت موسی و عیسی نیز تنها یک فرقه اهل نجات بود.

وی افزود: در حدیث معتبر چنین آمده است که إِنِّی تَارِکٌ فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَیَّ الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی فَلَا تَسْبِقُوهُمْ فَتَهْلِکُوا وَ لَاتُعَلِّمُوهُمْ فَإِنَّهُمْ أَعْلَمُ مِنْکُم‏‏.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به اهمیت پرسش گری اشاره کرد و بیان داشت:  آقا امیر المومنین علیه السلام فرمودند سَل عما لا بد لک من علمه و لا تُعذر فی جهله  سوال کن آنچه را که باید بدانی و در ندانستنش معذور نیستی.

وی ادامه داد:  حضرت امام خمینی در پاسخ به شبهه های حکمی زاده در کتاب اسرار هزار رساله،کتاب ارزشمند کشف الاسرار را نوشت و برای این کار دو ماه همه فعالیت های علمی و فقهی خود را تعطیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد با اشاره به آیه  لم یکن الذین کفروا من اهل الکتاب والمشرکین منفکین حتی تأتیهم البیّنه از سوره بینه بیان داشت: خدا به ما چنین گفته است که برای اهل کتاب و مشرکین لازم است بینه و دلیل و استدلال روشن بیاوریم.

وی تاکید کرد: در مکتب تشیع هیچ سوالی بی پاسخ نیست ما برای هر سوالی که از سوی هر مکتبی نسبت به عقاید ما بشود پاسخ داریم اما تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست بلکه باید موضع تهاجمی نسبت به مبانی  طرف مقابل داشته باشیم که مقام معظم رهبری در دیدار با مبلغان به آن تاکید فرمودند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان  در پایان بیان داشت: فردای کشور مال قشر جوان و نوجوان است، با تبلیغ خود باید ایمانشان محکم و ذهنشان خالی از شبهه شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما