به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (
تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد دبیری فرد در همایش مبلغان خواهر پس از بیان اهداف بعثت انبیای الهی به اصطلاح شناسی تبلیغ پرداخت و گفت: شهید مطهری در آثار خود تبلیغ را چنین تعریف می کنند که تبلیغ از ابلاغ است و ابلاغ، رساندن یك فكر و یا یك پیام است، یعنی در مورد رساندن چیزی به فكر و روح و ضمیر و قلب كسی به كار می رود.
وی با بیان اینکه تبلیغ به منزله خوب شناساندن و خوب رساندن است، ادامه داد: محتوای ابلاغ نمی تواند یك امر مادی و جسمانی باشد، بلکه یك امر معنوی، روحی، فكری و احساسی است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز کرد: مقام معظم رهبری درباره تبلیغ چنین می فرمایند که تبلیغ دینی حقیقت را بیان می کند، بی کم و کاس؛. نه رنگ و لعاب می افزاید و نه برای اهواء و امیال این و آن از گوشه و کنار می زند. مبلغ دین، ادای شهادت می کند.
وی در ادامه به تبلیغ خواهران در صدر اسلام و به دوران های مختلف تبلیغی ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و بیان داشت: دوران خانه نشینی، دوران حکومت ظاهری، دوران جهاد و مبارزه، دوران خفقان، دوران تعلیم و آموزش، دوران حصر و خفقان و وحشت و دوران ولیعهدی از دوران های مختلف تبلیغی است که مجموع آن، بسته جامع شیوه های تبلیغی را به ما آموزش می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین دبیری فرد تبلیغ گفتاری، مناظره و تبلیغ آموزشی را از جمله روش های ائمه اطهار(ع) در تبلیغ عنوان کرد و بیان داشت: یکی از شیوه های تبلیغ گفتاری، خطابه و سخنوری است و آن هم اقسامی دارد از جمله می توان به خطابه اعتقادی، خطابه حماسی و خطابه اخلاقی و موعظه اشاره کرد.
وی سخن گفتن از روی علم، شرح صدر، دعوت با عمل، اخلاص در نیت، نرمی در گفتار و تواضع را از جمله ویژگی های مبلغ با توجه به فرمایشات ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: باید بتوانیم این ویژگی ها را در خودمان پرورش دهیم.