شنبه 8 ارديبهشت 1403   09:02:03

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حضور نماینده دانشگاه باقرالعلوم(ع) در دومین نشست هم‌اندیشی بین‌المللی دانشگاه‌ها

  • خلاصه :رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در دومین نشست هم‌اندیشی بین‌المللی دانشگاه‌ها به گفتگو با نمایندگان سایر مراکز علمی در خصوص مسائل فرهنگی و بین‌المللی پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، دومین نشست مشترک دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور نماینده دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
سید هادی ساجدی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری منظم جلسات متذکر شد: اثرگذاری چنین جلساتی زمانی است که دارای ساختاری منضبط و مستمر باشد بنابراین ضرورت دارد دبیرخانه‌ای دائمی تشکیل شود و کارها را به طور مستمر پیگیری نماید. 

رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه افزود: برای این‌که اینگونه نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها بین دانشگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ارتباطات بینا‌فرهنگی با سایر کشورهای دنیا، بتواند اثرگذاری در عرصه بین‌الملل داشته باشد پیشنهاد می‌شود جلسات در قالب بیانیه‌های بین‌المللی به سرانجام برسد و فعالیت‌های این نشست‌ها تبدیل به اسناد بالا‌دستی و الگوهای بین‌المللی شود به گونه‌ای که اثرگذاری بین‌المللی داشته و تبدیل به جریان در حوزه بین‌الملل گردد و دانشگاه‌های بین‌المللی حول مفاهیم و گفتمان‌های مندرج در آن اسناد سامان یافته و از این طریق اهداف پیگیری شود.

محمد علی ربانی، دستیار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امور گفتگوهای فرهنگی و حقوق بشر در مورد جایگاه فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ، عمده‌ترین و مهم‌ترین مزیت ایران اسلامی است. وی تأکید کرد: نظام تعامل دوسویه و گفت‌وگو محور نخبگان و گروه‌های مرجع، موثرترین، اعتمادسازترین و پایدارترین مسیر برای هم‌فهمی، همسویی و همکاری به منظور حل مسائل و خلق ارزش‌های مشترک جهانی است.

ربانی در خصوص برخی از برنامه‌های پیش بینی شده برای گفت‌‎وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب گفت: دومین اجلاس سراسری گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در تهران، گفت‌وگوهای فرهنگی دوجانبه و موضوعی ایران و عرب، گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و شمال آفریقا، سومین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اولین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و عربستان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست نمایندگان 30 دانشگاه از جمله دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام، دانشگاه شهید چمران اهواز،  دانشگاه سیستان و بلوچستان،  دانشگاه نیشابور،  دانشگاه اصفهان،  دانشگاه تربیت مدرس ، دانشگاه علامه طباطبائی،  دانشگاه شهید بهشتی،  دانشگاه الزهراء سلام‌الله‌علیها،  دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی،  دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه شهید باهنرکرمان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه شیراز، دانشگاه گیلان،  دانشگاه تبریز،   دانشگاه قم، دانشگاه کاشان، دانشگاه هنر اصفهان،  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه علم و فرهنگ حضور داشتند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما