شنبه 8 ارديبهشت 1403   12:57:55

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حضور رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در دانشگاه امام جعفر صادق(ع) بغداد

  • خلاصه :رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه سفر خود به کشور عراق، با رئیس دانشگاه امام جعفر صادق(ع) به بحث و گفتگو پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این دیدار ریاض خلیل ابراهیم التمیمی، رئیس دانشگاه امام جعفر صادق(ع)، پس از عرض خیر مقدم به رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) و همراهان، به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه امام صادق(ع) در سال 2004 میلادی تاسیس شد و دارای پنج دانشکده حقوق، ادبیات، علوم اداری، تکنولوژی و تربیت است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه غیردولتی عراق است که مرکز اصلی آن در بغداد است و دارای هفت شعبه در شهرهای نجف، نیسان، مثنی، صلاح الدین، ذیقار، دیاله و کرکوک میباشد.
وی ادامه داد: این دانشگاه هفده هزار دانشجو دارد و در سه سال اخیر توجه ویژهای به موضوع پژوهش در این دانشگاه شده است به گونه ای که قبل از این مدت 50 مقاله اسکوپوس در این دانشگاه ثبت شده بود اما در سه سال اخیر این عدد به بیش از 900 مقاله رسیده است.
رئیس دانشگاه امام جعفر صادق(ع) ضمن اعلام آمادگی جهت همکاریهای گسترده با دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: این دانشگاه در حوزه علوم انسانی فعالیت دارد و دارای رویکرد اسلامی است و از این جهت دارای رویکرد مشابهی هستیم اما دانشگاه امام جعفر صادق(ع) تنها در مقطع لیسانس اقدام به جذب دانشجو میکند و در زمینه راهاندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی نیازمند تجربه دانشگاه باقرالعلوم(ع) هستیم.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بیان تاریخچه این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) پس از انقلاب اسلامی با هدف تأمین نیازهای جامعه اسلامی شکل گرفت. این دانشگاه همواره تلاش دارد تا دانش اهل بیت علیهم السلام را به زبان علمی روز به افراد دغدغهمند و مستعد انتقال دهد. 
وی ادامه داد: در این راستا دانشگاه باقرالعلوم(ع) اقدام به تأسیس رشتههای جدیدی کرده است که در ایران، جهان اسلام و دنیا وجود ندارند. معیار این دانشگاه برای تأسیس رشتههای جدید، نیازهای جوامع انسانی اسلامی است.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر توانستهایم گامهای بزرگی در حوزههای مختلف علوم انسانی و اسلامی برداریم و تمایل داریم آنها را با همسایگان و امت اسلامی به اشتراک بگذاریم.
در پایان با توجه به اشتراکات میان دو دانشگاه مقرر شد در محورهای گفتگوی بین اساتید، برگزاری کرسیهای نظریهپردازی، تبادل دانشجو، بورس دانشجویی دو طرفه، برگزاری همایشها و کنفرانسهای مشترک، چاپ مجلات مشترک و تولید متون پژوهشی، چاپ کتاب و مجلات تفاهمنامه همکاری امضاء شود. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما