شنبه 8 ارديبهشت 1403   12:38:55

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)

  • خلاصه :حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در ادامه سفر خود مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و با وی به بحث و گفتگو پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، از فعالیت‌های این دانشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: کشور عراق کشور بزرگ و با اهمیتی است. رشد جمعیت در این کشور بسیار بالا است و جوانان بسیار مستعدی در این کشور وجود دارند. 

آل صادق ادامه داد: اثرگذاری علمی و فرهنگی بر جوانان این کشور یک ضرورت بلامنازع است و باید تا جای ممکن برای مردم عراق و به خصوص جوانان فعالیت فرهنگی کرد. حتی آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای جوانان عراقی کرده‌اند و تلاش دارند آن‌ها را از جهت فکری جذب کنند. 

وی در ادامه به آمار دانشجویان مشغول تحصیل در ایران پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد دانشجویان عراقی در ایران هستیم و آمار نشان‌دهنده استقبال دو برابری دانشجویان عراقی از دانشگاه‌های ایران نسبت به دانشگاه‌های مصر است. نباید از این ظرفیت غافل شد و نباید گذاشت تا تصویر اشتباهی از ایران در ذهن جوانان عراقی شکل بگیرد. 

آل صادق گفت: ایران مرکز ارتقاء سطح فکری و فرهنگی است و این ظرفیت را باید به جوانان عراقی نشان داد تا نسبت به تحصیل در ایران استقبال کنند و به آن افتخار کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ضمن تشکر از استقبال گرم سفیر ایران در عراق، به بیان اهداف دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه به دنبال درآمدزایی و کمیت‌گرایی در حوزه دانشجویان بین المللی نیست. دانشگاه باقرالعلوم(ع) در راستای وظایف ذاتی خود یعنی تربیت نیروهای نخبه مومن در تلاش است آورده‌های علمی خود را با همسایگان ایران و سایر کشورها به اشتراک بگذارد. 

وی افزود: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با نگاه ویژه به مسئله نخبه‌گزنی، تلاش دارد نخبگان سایر کشورها را به گونه‌ای تربیت کند که با یادگیری مهارت‌ها و دانش‌های لازم، بتوانند نقش فعالی در جهت رشد و تعالی کشورخود ایفا کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما