شنبه 8 ارديبهشت 1403   15:42:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حضور رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در معهد العلمین للدراسات العلیا

  • خلاصه :رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در معهد العلمین للدراسات العلیا در نجف، با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی محمد بحرالعلوم به بحث و گفتگو پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله مریجی به معرفی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و ویژگی‌های شاخص آن پرداخت و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) دانشگاهی حوزوی است و هشتاد درصد دانشجویان آن را طلاب رشته‌های مختلف علوم انسانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل می‌دهند.

وی دغدغه اصلی دانشگاه را حل مسائل جامعه و نظام اسلامی دانست و گفت: این دانشگاه با رویکرد مسئله‌محوری نسبت به تربیت نیروهای نخبه کارآمد در عرصه‌های مدیریتی و علمی و فرهنگی اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی محمد بحرالعلوم، رئیس معهد العلمین للدراسات العلیا ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: در ایران مرحوم امام خمینی(ره) با راه‌اندازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در اوایل انقلاب تلاش کردند تا علوم را به سمت اسلامی سازی سوق دهند و در سالیان بعد نیز شاهد ادامه این فعالیت‌ها بودیم. 

وی ادامه داد: در سوی دیگر در عراق شاهد فقدان این گونه فعالیت‌ها بودیم و جای خالی نظریات کلان در حوزه‌های علوم انسانی در عراق احساس می‌شود که از جمله پیامدهای آن هرج و مرج در کنشگری است.

رئیس معهد العلمین للدراسات العلیا با اشاره به فعالیت‌های این مرکز گفت: هر ساله حدود 120 دانشجو در سه دانشکده حقوق، علوم سیاسی و رسانه در این مرکز پذیرش می‌شوند.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی این مرکز جهت گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک با دانشگاه باقرالعلوم(ع)، از برنامه‌ریزی منسجم جهت اجرایی کردن این فعالیت‌ها در قالب امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری استقبال کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما