يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   13:50:08

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در نشست مشترک تولیت آستان قدس رضوی و مجموعه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح شد؛

ضرورت هم افزایی میان نهادهای حوزوی

  • خلاصه :نشست مشترک تولیت آستان قدس رضوی و مجموعه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این نشست که پس از بازدید تولیت آستان قدس رضوی از مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی انجام شد حجت الاسلام و المسلمین مسعودی ضمن خیر مقدم به تولیت آستان قدس رضوی، این دیدار را نشان از توجه خاص ایشان به دفتر با وجود مشغله های فراوان دانست.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در ادامه با اشاره به پیشینه ی فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان از ابتدای تاسیس دوره های مختلف تحولی را سپری نموده است. در بدو امر تلاش ها معطوف به تثبیت و نهادینه کردن فعالیت های مرتبط با امور تبلیغی و پژوهشی در عرصه های مختلف علوم اسلامی – انسانی بوده است. در پی آن توسعه در بخش های مختلف فعالیت های دفتر شکل گرفته و فعالیت ها در تمامی عرصه ها ضابطه مند و براساس اصولی حاکم بر مبنای رشد سازمانی تعریف گردید. سطح فعالیت ها به گونه ای تعریف شد که طلاب و دانش آموختگان حوزوی، رغبت و اشتیاق مضاعفی برای شرکت در دوره های علمی دفتر از خود نشان می دادند. 
در دوره سوم فعالیت های تحولی دفتر فعالیت های راهبردی و با رویکردی مساله محور شروع شد و بگونه ای بود که بخش قابل توجه ای از برنامه های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی دفتر در راستای پاسخ گویی به مسائل اصلی در سطح جامعه معطوف گردید؛ مسائلی که تحت چهار عنوان کلی بنیادهای نظری در حوزه علوم اسلامی و انسانی، تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی، اندیشه سیاسی اسلام و همچنین مباحث مرتبط با اخلاق، خانواده و سبک زندگی تعریف شد. در این دوره به طراحی مفاهیم این حوزه و نحوه ی عملیات به لحاظ آموزشی پژوهشی و مسایل مربوط به گفتمان سازی و شبکه سازی و تربیت نیروهای توانمند متناسب با آنها معطوف شد.  در دوره اخیر و به ویژه از سال گذشته دفتر با رویکرد امداد فرهنگی، فعالیت ها و اقدامات ضروری معطوف به بعد مهارتی و شناختی نسل نوجوان و جوان را که در معرض بیشترین آسیب ها هستند را شروع نمود.
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم حوزه ی خراسان و تاثیر قابل توجه فرهیختگان و دانشمندان این نهاد مقدس بر مسائل فرهنگی کشور گفت: حوزه علمیه مشهد با قدمت تاریخی هزار ساله خود جزو کهن ترین حوزه های جهان اسلام شمرده می شود. زمانی این حوزه کانون مذاکرات و مباحثات عقلی بوده و در آن فیلسوفان و حکمایی بزرگی پرورش یافته بودند؛ همچنین حوزه کهن خراسان کانون مذاکرات ادبی در جهان اسلام شمرده می شده است که آثار آن همچنان در قالب گفتارها و نوشتارهای ادبی و زیبا وجود دارد. وجود این سابقه ارزشمند تداعی گر این سوال است که مسئولان و متولیان امور، در مسیر بازیابی جایگاه والای حوزه ی علمیه خراسان چه گام های موثری را نیازمند هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما