يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   11:47:48

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حرکت شجره ی طیبه ی دفتر تبلیغات اسلامی همواره رو به پیشرفت بوده است

  • خلاصه :در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین مروی، دیدار صمیمانه وی با مدیران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی با تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها گفت: حرکت شجره ی طیبه ی دفتر تبلیغات اسلامی همواره رو به پیشرفت بوده است و آنچه که ما در طول سال های گذشته از نزدیک شاهد آن بودیم توجه ویژه و نگاه مثبتی بوده است که رهبر معظم انقلاب همواره به دفتر تبلیغات بعنوان نهادی موثر و جریان ساز در عرصه های مختلف نظام داشته اند. این نگاه متفاوت به دفتر بخاطر جایگاه، ظرفیت و استعدادی بود که دفتر تبلیغات در مقایسه با دیگر مراکز در قم از خود نشان داده بود.  اینکه رهبر معظم انقلاب علی رغم وجود نقش موثر هر یک از نهادها و مراکز فرهنگی در کشور، دفتر تبلیغات را نماد روشنفکری حوزه معرفی می نمایند و این تعبیر را برای هیچ نهادی دیگر استفاده نکردند نشان از اهمیت این نهاد مقدس است. 
برخی از نهاد ها و مجموعه ها پس از مدتی فعالیت در رسیدن به اهداف بلند دچار روزمرگی و نهایت توقف و حتی در برخی موارد دچار افول و شکست می شوند اما به جرأت می توان دفتر تبلیغات را مجموعه ای دانست که نه تنها افول و توقفی نداشته است بلکه با وجود نیروهای توانمند و ظرفیت های بالقوه و بالفعلی که در بخش های مختلف خود دارد نهادی رو به رشد و تعالی سازمانی در رسیدن به اهداف جدید و والا دانست. از آن روزی که این شجره ی طیبه با عنایت امام بزگوار ما تاسیس شد و تا الان که رهبر معظم همچنان حمایت می کنند دفتر تبلیغات رو به جلو حرکت کرده است و کارهای نو و جدید و محتوایی و موثر انجام داده است و این مجموعه ی بسیار گرانسنگ و عظیم که دارای نیروها و استعدادهای بسیار خوبی است.
وی در ادامه همکاری با حوزه را از جمله موضوعاتی دانست که در حکم رهبری خطاب به ایشان مورد تاکید قرار گرفته است و افزود: مقام معظم رهبری نسبت به حوزه ی خراسان اهمیت قابل توجه ای قائل هستند و در سفر اخیر خود به مشهد نیز نسبت به تقویت و تعالی آن رهنمودهای موثر را بیان داشته اند 
حجت الاسلام والمسلمین مروی برپایی مدرسه ی تابستانی دارالعلم را گامی در جهت بازیابی و فعال سازی ظرفیت های حوزه ی علمیه خراسان برشمرد و گفت: باید حوزه ی خراسان به جایی برسد که طلاب قم و نجف هم برای کسب فیض به اینجا مراجعه کنند . تجربه مدرسه تابستانه دارالعلم نشان داد که برخی از اساتید برجسته حوزه قم، سطح طلاب و دانش آموختگان را بسیار مستعد و ارزشمند ارزیابی نمودند و این بخاطر این است که طلبه های حوزه در مسائل مختلف از ژرف نگری ویژه ای برخوردار هستند و این خاصیت و ماهیت دروس حوزوی است که طلاب را عمیق بار می آورد و پرورش می دهد.
وی با اعلام آمادگی در جهت همکاری های مشترک با دفتر تبلیغات اسلامی خراسان گفت: در ساحت های امکان همکاری های مشترک بین دفتر تبلیغات و آستان قدس رضوی وجود دارد. آنچه مسلم است این است که در رویکرد جدید مدیریتی آستان قدس نگاه بخشی و جزیره ای وجود ندارد و تمامی ظرفیت های مهم آستان قدس همچون بنیاد پژوهش ها، موسسه به نشر و موسسه جوانان می توانند کارهای مشترک و هم افزایی را با دفتر تجربه کنند.  بدیهی است که ظرفیت های خوبی در دفتر تبلیغات، حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی وجود دارد که باید با هم همفکری و هم افزایی بیش از پیش در پیشرفت و ارتقا برنامه ها کمک شود. 
در ادامه ی این نشست مدیران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در حوزه ی راهبرد گرایی و اقدامات ضروری در عرصه های آموزش پژوهشی و فرهنگی تبلیغی گزارشی ارائه نمودند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما