يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   01:40:17

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مرکز مدیریت حوزه ی علمیه خراسان

  • خلاصه :نشست هم اندیشی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مرکز مدیریت حوزه ی علمیه خراسان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مسعودی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیاط برگزا شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مسعودی رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین خیاط مدیر حوزه ی علمیه خراسان و مدیران این دو مجموعه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با اشاره به پیشینه ی فعالیت های دفتر خراسان از ابتدای تاسیس گفت: در ابتدا شعبه خراسان با ورود در دو عرصه مهم آموزشی و پژوهشی، کار خود را آغاز نمود و سپس با افزایش فعالیت های  گسترده تر،  در حوزه های تبلیغی و زمینه های دیگر ورود جدی تری از خود نشان داد بگونه ای که پس از سالها تلاش و برنامه ریزی منسجم هم اکنون ظرفیت چند هزار نفری جامعه مبلغانی را چه در بعد تبلیغ عمومی و چه در بعد تبلیغ تخصصی شاهد هستیم. وی همچنین شکل گیری مراکز تخصصی آخوند خراسانی ویژه دانش پژوهان برادر و مرکز آموزشی طوبی ویژه دانش پژوهان خواهر را با ظرفیتی قابل توجه از اساتید برجسته در قالب هیئت علمی و اساتید مدعو و همچنین وجود محققان و دانش جویان در رشته های تخصصی سطح 3 و 4 حوزه را از ویژگی های برجسته دفتر تبلیغات اسلامی در شرق کشور دانست. 
وی در ادامه گفت:  یکی از اتفاقات موثر و مبارکی که در سال های اخیر در برنامه ریزی کلان دفتر تبلیغات شکل گرفته است ورود دفتر در شناسایی مساله ها و مشکلات اساسی آحاد جامعه در ابعاد شناختی – عقیدتی و مهارتی است. ورود دفتر در این رویکرد مساله محوری جدید در چهار حوزه اساسی شکل گرفته است؛ مسائل مربوط به بنیادهای نظری در حوزه علوم اسلامی و انسانی، تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی، اندیشه سیاسی اسلام و همچنین مباحث مرتبط با اخلاق، خانواده و سبک زندگی. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان افزود: در فرایند تکمیل سازی این کلان پروژه ها در نظام برنامه ریزی دفتر، توجه به مساله حکمرانی در عرصه های مختلف و ابعاد گوناگون نظام اسلامی و پیوند آن با مساله محوری در دفتر در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه ی این نشست حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و حوزه علمیه خراسان بر ضرورت هم افزایی و همگرایی و تجمیع ظرفیت‌های این دو مرکزتاکید نمود و گفت این همگرایی را اصل اساسی می‌دانیم و بدون این همگرایی بهره‌وری لازم ایجاد نخواهد شد و اگر در مجموعه های مختلف شاهد موازی کاری و اقدامات جزیره  ای باشیم در مقابله با معضلات و مشکلاتی که امروزه شاهدیم ناتوان خواهیم بود.
 وی با اشاره به دیدار خود با آیت الله اعرافی هم بر انسجام درونی حوزه ی علمیه خراسان و همچنین بر تجمیع ظرفیت‌های حوزه علمیه قم و مشهد در راستای اجرای ماموریت ها تاکید نمود. وی همچنین با اشاره به سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان آن را بسیار ارزشمند ارزیابی نمود و گفت ماموریت مدیریت حوزه در بخش ستاد راهبری و نظارت بر اجرای جامع این اسناد ارزشمند است.
مدیر حوزه ی علمیه خراسان اعطای مجوز ماده واحده به حوزه ی علمیه قم و خراسان را ظرفیت بزرگی در جهت اعطای مجوزهای مختلف مجلات علمی تخصصی و راه اندازی رشته های متنوع و انجمن های علمی و گروه های پژوهشی و قطب های علمی و نظریه پردازی دانست و گفت باید از این فرصت در جهت هم افزایی و ایجاد همکاری در منطقه ی شرق کشور بین نهادهای حوزوی و دانشگاهی بهره مند شویم.
دکتر خیاط در ادامه گفت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت بسیاری بالایی دارد و در زمینه‌های علمی آموزشی و پژوهشی پیشرفت خوبی داشته است و با نگاه جدید و نوآورانه و روشنفکرانه با سبک ویژه ی تعاملی که داشته است توانسته نسبت به سایر جریان های حوزوی با جریان‌های روشنفکری در کشور تعامل خوبی برقرار کند که این ماهیت مغتنم است تا بتوانیم زبان مشترکی بین مراکز حوزه و مراکز مدرن برقرار کنیم.
 وی افزود: ظرفیت رسانه حوزه علمیه خراسان نیز از بخش‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا افراد توانمندی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که اگر متشکل و منسجم شوند در موقعیت های خاص می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما