يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   08:40:41

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

نشست تخصصی فلسفه قدرت و حاکمیت در اسلام برگزار شد

  • خلاصه :فلسفه قدرت تحقق معنویت است، برای رسیدن به معنا و حقیقت عالم است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، ششمین نشست تخصصی  فلسفه قدرت و حاکمیت در اسلام به همت اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش و با همکاری گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی و مجمع عالی حکمت اسلامی خراسان با ارائه حجت الاسلام علی اکبر نوایی مدرس حوزه و دانشگاه و دبیری علمی عباسعلی نصرآبادی برگزار گردید.
در ابتدای این نشست نصرآبادی خلاصه ای از سه نشست گذشته را بیان نمود و  در ادامه حجت الاسلام نوایی به چیستی فلسفه قدرت اشاره نمود و به وجوه فلسفه قدرت پاک پرداخت.
وی ابراز داشت: بخش های مختلف فلسفه قدرت(قدرت پاک)شامل فلسفه اول قدرت، تحقق معنویت است که برای رسیدن به معنا و حقیقت عالم است. فلسفه دوم قدرت، مقاصد شریعت، فلسفه سوم قدرت، هدایت کلی بشر ، فلسفه چهارم قدرت، مساله فضیلت، فلسفه پنج قدرت، عدالت، فلسفه ششم قدرت، تحقق امنیت (سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و….)، فلسفه هفتم قدرت، نجات و   فلسفه هشتم قدرت، تطهیر زمانه از روح ابلیسی است.
مدرس حوزه و دانشگاه به تشریح قسم اول از فلسفه قدرت که همان تحقق معنویت است پرداخت و اذعان نمود: فلسفه قدرت ایجاد یک حیات معنوی پاک برای بشریت است . باید تمام نهادهای حکومتی تبدیل به حاکمیت الهی شده و در این راه چه بسا رنج هایی را متحمل شده که در واقع این همان دولت کریمه است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما