شنبه 8 ارديبهشت 1403   16:22:05

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رونمایی از مستند «از دیار بلخاب» با نگاهی به زندگی عالم افغانستانی در قم/ تاکید معینی پور بر معرفی عالمان در قالب هنر/ دلتنگی عالم بلخابی برای بلخاب

  • خلاصه :مستند «از دیار بلخاب» نگاهی به زندگی و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی آیت‌الله سیدجعفر فاضلی از علمای افغانستان، با حضور این عالم افغانستانی و معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و چهره های شاخص افغانستانی در قم رونمایی و اکران شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مستند «از دیار بلخاب» کاری از باشگاه فیلم اشراق مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن همایش‌های کتابخانه امام خامنه‌ای قم رونمایی شد.

این مستند که نگاهی به زندگی و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی آیت‌الله سیدجعفر فاضلی از علمای افغانستان دارد به تهیه‌کنندگی فاطمه علیزاده و کارگردانی زهره سادات فاضلی تهیه شده است.

*فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی سترگ آیت الله فاضلی در افغانستان

دکتر مسعود معینی پور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در این آیین با اشاره به عرصه های مختلف زندگی و فعالیت‌های آیت الله فاضلی گفت: مبارزه ایشان با استکبار در ادوار مختلف تاریخ از مبارزه با جریان های مارکسیستی و کمونیستی در گذشته تا صهیونیست ستیزی ایشان در دوره حاضر و فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی سترگی که در عمر شریف شان داشتند، بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: از این رو شایسته بود که به زندگی ایشان در یک اثر هنری پرداخته شود و خوشحالیم که اولین مستند باشگاه فیلم اشراق، کاری است که به معرفی یک عالم دینی، که در عمر مبارکشان فعالیت های گسترده ای برای گسترش دین داشته اند و به احیا و تجدید مکتب شیعه اهتمام کردند، می پردازد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما علمای بزرگی را در هزاره گذشته داشته ایم که پرچمدار مکتب اهلبیت(ع) بودند و ما کمتر توانسته ایم به آن ها بپردازیم که معرفی این عالمان می تواند موجب الگو برداری از آن بزرگواران شود.

وی با بیان اینکه افغانستان کشور بردار ما از حیث تمدنی، فرهنگی، مذهبی و عقاید، آداب و رسوم، زبان و رویکردهای مختلفی است ادامه داد: این ها می طلبد که ملت ایران و افغانستان همواره در کنار هم باشند و همکاری ها در این زمینه ها همواره افزایش یابد.

دکتر معینی پور با بیان اینکه مستند "از دیار بلخاب" با کارگردانی سرکار خانم فاضلی که صبیه آیت الله فاضلی هستند تولید شد، عنوان داشت: ما در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی هم برای پذیرش دوستان افغانستانی و هم برای توانمندسازی و کارهای مشترک با موضوع افغانستان، رویکردهای دینی و ... آمادگی همکاری داریم.

وی گفت: یک فیلم در خصوص بنت الهدی صدر از دیار عراق هم در باشگاه فیلم اشراق در حال تولید است و معتقدیم که باید در حوزه معرفی علما و خدمات علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن ها بصورت های مختلف کارها توسعه یابد و الگوسازی در میان نسل های مختلف طلاب صورت گیرد و در این میان تولید فیلم، اشعار، رمان ها و ... می تواند نقش بسزایی را داشته باشند.

*دلتنگ دیار بلخاب

در ادامه این مراسم نیز، آیت الله سید جعفر فاضلی در سخنانی با اشاره به ضرورت اخلاص در کارها و فعالیت ها گفت: آنچه در این سال ها انجام داده ام فقط عنایت اهلبیت(ع) بوده است.

وی با اشاره به مشکلات و موانع وسختی هایی که در طی این سال ها در انجام فعالیت های دینی، سیاسی و اجتماعی با آن ها روبرو بوده است ادامه داد: علاقه ام نسبت به افغانستان و مردمش و وظیفه ای که در خصوص دین دارم اما هیچگاه مرا ناامید نکرد و به من انگیزه داد.

این عالم افغانستانی بیان داشت: تاکنون بیش از ۲۰۰ بار مجبور به رفت وآمد به ایران شده ام اما هربار که به ایران می آیم، دلتنگ بلخاب و افغانستان و مردمش می شوم و دوست دارم که برگردم و این بار هم به جهت بیماری مجبور به ماندن تا امروز شده ام و امیدوارم بزودی به افغانستان برگردم.

وی با اشاره به سوابق حضور خود در ایران و پیوند و علاقه ای که میان مردم ایران و افغانستان وجود دارد گفت: حقیقتاً همه ما این روزها داغدار مردم مظلوم فلسطین و غزه هستیم و فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را روز به روز بیشتر مشاهده می کنیم و بی شک شاهد پیروزی جبهه حق بر استکبار خواهیم بود.
 
 
 
 
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما