شنبه 8 ارديبهشت 1403   11:23:54

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

بازخوانی انتقادی ایده‌های مختلف در باب اسلامی‌سازی علوم انسانی

  • خلاصه :میز اسلامی سازی علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش، سلسله نشست‌هایی را با هدف بازخوانی انتقادی ایده‌های دانشگاه اسلامی، اسلامی‌سازی علوم انسانی و وحدت حوزه و دانشگاه، برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، سلسله نشست‌هایی با هدف بازخوانی انتقادی ایده‌های دانشگاه اسلامی، اسلامی‌سازی علوم انسانی و وحدت حوزه و دانشگاه به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری دانشگاه باقرالعلوم (ع)، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه قم برگزار می شود.

*اولین هفته با دو سخنرانی و یک مناظره 
سخنران اولین هفته از این سلسله نشست ها، حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که به بررسی «چالش‌های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی» می‌پردازد و در ادامه نیز حجت‌الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعه شناسی تاریخی ایده های دانشگاه اسلامی را مورد بررسی و نقد قرار خواهد داد. 

این نشست روز پنجشنبه نهم آذرماه سال جاری از ساعت 8 الی 9 در سالن امام حسن(ع) دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم برگزار می شود.

در نشست دوم، مناظره‌ای علمی با موضوع «نظام اسلامی و روایت نسبت ایده‌های وحدت حوزه و دانشگاه» از ساعت 10 الی 12 همان روز برگزار می شود که در این مناظره حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار "عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع)" و سید جواد میری "عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی" با بیان نظرات و دیدگاه‌های خود به مناظره خواهند پرداخت.

هفته دوم این سلسله‌ نشست‌ها با عنوان «بررسی مناسبات نهاد علم و اجرا» پنجشنبه 16 آذر در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار و هفته سوم نیز پنجشنبه 23 آذر با عنوان «بازخوانی ایده دانشگاه اسلامی» در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری یا مجازی و از طریق نشانی https://www.aparat.com/Eshragh_Tv/live در این نشست‌ها شرکت کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما