شنبه 8 ارديبهشت 1403   02:14:15

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی:  

فضای مجازی مهم ترین عرصه انتشار و اشتراک هر ایده در فضای عمومی است

  • خلاصه :معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هر ایده ای که می خواهد در فضای افکار عمومی یارگیری کند، مهم ترین عرصه پمپاژ، انتشار و اشتراک گذاشتن آن، فضای مجازی است. 
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده در نشست صمیمی معاونان، مدیران و اعضای هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سید ابوالحسن فیروزآبادی «دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی» که در سالن شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی و زندگی دوم به قدری جدی شده که ابزار اصلی شکل دهی به افکار عمومی، گفتمان سازی ها و جریان سازی های بزرگ اجتماعی شده است.
وی فضای مجازی را مهم ترین عرصه پمپاژ، انتشار و اشتراک هر ایده در فضای عمومی دانست و گفت: هر ایده ای که می خواهد در فضای افکار عمومی یارگیری کند، مهم ترین عرصه پمپاژ، انتشار و اشتراک گذاشتن آن، فضای مجازی است. 
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز فضای مجازی به سادگی جریان سازی می کند و گفتمان کاملاً حاشیه ای را به عنوان یک امر مهم و اولویت دار در فضای بین الاذهانی جامعه و اقشار هدف و جامعه آماج خود بازتاب می دهد. 
وی افزود: این مسأله در سطح فردی به حدی جدی است که فضای مجازی به سادگی در عرصه ذائقه سازی وارد شده و به عنوان نوک پیکان صنعت فرهنگ برای شهروندان ذائقه سازی می کند و حتی در نظام ترجیحات و اولویت های آنها دخالت مؤثر کرده و برای آنها ترجیح سازی می کند و نظام تصمیم پردازی و تصمیم سازی آنها را متأثر می کند. 
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اظهار داشت: بحث فضای مجازی به حدی مهم است که امروزه در ساختار و شکل جدید جوامع موجود، جامعه شبکه ای با قدرت بسیار جدی پلت فرم های جمع سپاری که در فضای مجازی کارویژه های حاکمیت ها را تهدید می کند، در حال سوق پیدا کردن به سمت حاکمیت زدایی رسمی است. 
وی گفت: به تدبیر حکیمانه رهبر معظم و فرزانه انقلاب، امروز فضای مجازی دارای یک سکانداری خاص و مرکز فرماندهی در کشور با عنوان شورای عالی فضای مجازی است و بازوی اجرایی آن، مرکز ملی فضای مجازی می باشد که عهده دار هدایت کلان امر سیاست پژوهی، سیاست گذاری، تقنین، عرصه پژوهش، امنیت و مقوله های دیگری مثل اقتصاد دیجیتال و... در این زمینه است. 
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دفتر امروز دارای عزمی جدی است، به عنوان مجموعهای که رهبری معظم انقلاب اسلامی نشان نماد روشنفکری حوزه را به این مجموعه داده است. 
وی افزود: این دفتر در عرصه حل مسائل پر بسامد فرهنگی- اجتماعی کشور کاملاً جدی است و یک آرایش، اهتمام و حرکت جدید را آغاز کرده است که آخرین مرحله آن، اهتمام هیئت امناء و رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای جدی گرفتن بیش از پیش فضای مجازی با تشکیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه بوده است. 
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اظهار داشت: مجموعه خانواده منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی، مجموعه بسیار فرهیخته و به لحاظ فکری بسیار غنی است و بزرگترین پژوهشگاه علوم انسانی کشور را با حدود 110 هیأت علمی و چند ده محقق رسمی در اختیار داریم و این دفتر 7 مرکز آموزش عالی دانشگاهی - حوزوی را دارد که یکی از آنها، دانشگاه باقرالعلوم(ع) است. 
وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی که در رنکینگ مجموعههای پاسخگویی در کشور با فاصله پیشتاز است و معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی که صف بزرگ تبلیغی فضلای حوزه را در اختیار دارد، یک ظرفیت متراکمی برای دفتر می باشند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما