جمعه 24 آبان 1398   14:35:28
(سال رونق تولید)

print

سال 1361، تنی چند از روحانیان هنرمند، اهتمامی سترگ ورزیدند و مجموعه‌ای هنری را پایه‌گذاری کردند تا بتوانند آموزه‌های دینی را، آنگونه که شایسته است، با زبان و بیان هنری به جامعه‌ی فهیم و هنردوست ارائه دهند. حرکت دهه‌ی شصت، میراث ماندگاری شد که به صورت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسامی تبلور یافت.
مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بنا به رسالت خود برای پرورش استعدادهای طلاب و تولیدات هنرجویان طلبه، به آموزش‌های ادبی و هنری طلاب و خانوده‌های آنان مشغول گردید و آشنا کردن طلاب با ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین، تقویت توانمندی آنان در زمینه‌های فرهنگی و هنری در جهت تاثیرگذاری بهتر بر مخاطب، فعال‌سازی طلاب در راستای تولید آثار فاخر ادبی و هنری از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های آموزش هنری در مرکز فرهنگی هنری بود.
انجمن‌های ادبی هنری طلاب، در قالب شش انجمن با حضور طلاب هنرمند و با حمایت‌های مادی و معنوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، کارگاهی، برگزاری جشنواره و تولید آثار هنری در قالب‌های گوناگون فعالیت خود را آغاز کردند و اکنون نیز در حال فعالیت هستند.
این مرکز در تیرماه 98 به معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه ارتقاء یافت و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده با حکم حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی به سمت معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منصوب شد.

جهت ارتباط با این معاونت بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

کتاب سینما، دین و سیاست منتشر شد

کتاب سینما، دین و سیاست بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب نوشته دکتر رفیع الدین اسماعیلی به همت انجمن سواد رسانه طلاب و توسط مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

کوله بار طلبه رسانه ای در سفر اربعین

فعال هنری رسانه ای به بیان توصیه هایی به حاضران در پیاده روی اربعین پرداخت و به تجربه نگاری ها، سوژه یابی، سفرنامه نویسی تأکید کرد. 

کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. 

استفاده از ظرفیت رسانه ای پیاده روی اربعین برای تحریف زدایی از تشیع

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بر ثبت لحظات درست فرهنگ با تکنیک های رسانه ای تأکید کرد و گفت: با استفاده از ابزارهای رسانه ای می توانیم غایبان اجتماع عظیم اربعین را به این مکتب انسان ساز دعوت و از تشیع تحریف زدایی کنیم.

ضرورت فرصت شناسی فعالان فرهنگی نسبت به ظرفیت کنگره عظیم اربعین/ برگزاری کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین»

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری کارگاه تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین، ضرورت فرصت شناسی فعالان فرهنگی نسبت به ظرفیت این کنگره عظیم را تبیین کرد.

اکران مستند «آن زمستان» برگزار شد

مستند «آن زمستان» با موضوع شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی و اثر احمد شریف‌زاده با همکاری معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سینما آوینه قم اکران شد.

فضای مجازی مهم ترین عرصه انتشار و اشتراک هر ایده در فضای عمومی است

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هر ایده ای که می خواهد در فضای افکار عمومی یارگیری کند، مهم ترین عرصه پمپاژ، انتشار و اشتراک گذاشتن آن، فضای مجازی است. 

استفاده از دین در سینمای غرب برای رسیدن به هدف غیردینی خود

محقق و پژوهشگر دینی گفت: در سینمای غرب با محور قرار دادن یک دین خاص، از مقوله دین در سینما استفاده می کنند، برای اینکه به هدف خود که غیر از دین باشد، برسند و البته گاهی هم نقد دین را انجام می دهند.

12>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
025-371160
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما