پنجشنبه 14 مهر 1401   15:06:32

(تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین)

print

حرکت تنی چند از روحانیان هنرمند در سال 1361 برای پایه‌گذاری مجموعه‌ای هنری به منظور ارایه شایسته آموزه‌های دینی با زبان و بیان هنر به جامعه‌ فهیم و هنردوست، میراثِ ماندگاری شد که به صورت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تبلور یافت.

پرورش استعدادهای طلاب و آشناساختن آنان با ظرفیت‌های هنر برای تبلیغ دین، آموزش‌های ادبی و هنری برای طلاب و خانوده‌های آنان، تقویت توانمندی و فعال‌سازی آنان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار فاخر ادبی و هنری از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های آموزش هنری در چند دهه گذشته بود. همچنین، تشکیل انجمن‌های ادبی هنری طلاب و برگزاری جشنواره و تولید آثار هنری در قالب‌های گوناگون با حمایت‌های مادی و معنوی مرکز فرهنگی هنری انجام گرفت.

از سوی دیگر در سال 1390، اداره کل تبلیغ نوین با هدف شناسایی و جذب فعالان حوزوی، سازماندهی آنها در قالب گروه‌‌های تبلیغی و حمایت‌ از طرح‌های تبلیغی آنان در عرصه‌های نوین تبلیغ رسانه‌ای در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر ایجاد گردید.

در سال 1398 به منظور سازماندهی مجدد و تمرکز فعالیت‌ها و گسترش آن، مرکز فرهنگی و هنری و اداره کل تبلیغ نوین با یک‌دیگر ادغام و به "معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه" ارتقاء یافت.
 

جهت ارتباط با این معاونت بر روی لوگوی ذیل کلیک نمایید.

آرشیو

برگزاری کارگاه آموزشی تبیین هنرمندانه با تمرکز بر مسئله محوری/ حضور 49 فعال فضای مجازی ایرانی و غیر ایرانی

دبیر علمی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) گفت: تمرکز ما در برگزاری کارگاه تبیین هنرمندانه بر مسئله محوری بوده تا تبدیل به مدلی برای حل مسائل مختلف پیش رو قرار گیرد.

اعلام فراخوان بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع)/ از اعلام آمادگی خانه مطبوعات برای همکاری با سوگواره تا تشریح بحش های شش گانه

دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) با اشاره به اهداف برگزاری این سوگواره از پذیرش آثار در چهار رشته «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش» و «تیتر» خبر داد.

پخش گسترده فراخوان ویدیویی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) از طریق رسانه ملی+ زمان پخش ها

دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) گفت: تیزر تبلیغاتی این سوگواره در مجموع در 30 نوبت و به مدت 1770 ثانیه از شبکه های یک، دو، سه و پنج سیما پخش می شود.

توجه به رویکرد علمی و جریان سازی مفهومی در جشنواره «کتاب سال سبک زندگی»

توجه به رویکرد علمی و جریان سازی مفهومی در کنار جنبه ترویجی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» از جمله موضوعات مورد تأکید حجت الاسلام و المسلمین رحمانی در دیدار با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

رونمایی از پوستر دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) توسط تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)/ تاکید حجت الاسلام قاضی عسکر بر انتقال پیام امام حسین(ع) به دنیا

آیین رونمایی از پوستر دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) با حضور تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و معاون مهر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نشست خبری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) برگزار شد

نشست تشریح فعالیت‌های دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) با حضور حجت الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیرکل دومین سوگواره ملت امام حسین در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتصاب معاون مهر دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان عضو کمیسیون های واحدهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای حوزوی

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه (مهر) دفتر تبلیغات اسلامی از سوی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به عنوان عضو کمیسیون های واحدهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای حوزوی منصوب شد.

ماهنامه «سلام بچه ها» در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات دینی تقدیر شد

در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات دینی، از ماهنامه «سلام بچه ها» به صاحب امتیازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان «برگزیده بخش ویژه نشریات حوزه دین» تجلیل شد.

تأمین پیش نیازهای تبلیغ تخصصی سیاست اصلی میز سبک زندگی اسلامی در سال 1401 است

رئیس میز سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی تأمین پیش نیازهای تبلیغ تخصصی را سیاست اصلی میز در سال 1401 بیان کرد و گفت: تمام اقدامات مراکز در حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ و فضای مجازی را با توجه به این سیاست قابل اجرا می دانیم.

در سندپژوهی روایات سبک زندگی مشکل جدی داریم/ اجتهاد، گمشده حوزه سبک زندگی

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اينكه اجتهاد در روایات سبک زندگی بسیار مهم است، گفت: پافشاری در اصول به معنای اصرار بر آداب نیست و ما ضعف در این عرصه داریم در واقع در روایات و احادیث مربوط به حوزه سبک زندگی باید اجتهاد، تحلیل و تطبیق با فضا و الزامات روزِ جامعه انجام شود.

از نگاه ویژه رئیس جدید رسانه ملی به قم تا طراحی “بانک پیام ” مورد تاکید مقام معظم رهبری

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری پیامی برای اهل رسانه داشتند که در آن مبتنی بودن برنامه های رسانه ای بر «پیام محوری» مورد تأکید واقع شد، از طراحی بانک پیام جهت استفاده اهالی رسانه در این معاونت خبر داد.

اولین نشست تجربه‌نگاری مدیران رسانه برگزار شد

مسعود معینی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر سابق شبکه چهار سیما با حضور در نشست علمی «تجربه‌نگاری مدیران رسانه» به بیان چالش‌ها و مسائل مهم رسانه امروز پرداخت.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما