جمعه 7 ارديبهشت 1403   11:21:10

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

دبیر کارگروه معارف و علوم اسلامی:

آماده حمایت از طرح های پژوهشی مورد تأیید هستیم

  • خلاصه :دبیر کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در نشستی به تشریح فعالیت های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، جواد بیگی دبیر کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به صورت مجازی در نشستی با حضور اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تشریح فعالیت های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور پرداخت.
جواد بیگی دبیر کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ادامه نشست به ارائه گزارشی از ظرفیت های موجود در این صندوق پرداخت و گفت: این صندوق از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است و 37 پژوهشگر به عنوان متقاضی و داور در کنار آن فعالیت دارند؛ تاکنون 25 هزار طرح  پژوهشی در حوزه های مختلف ارائه شده که از این تعداد 10 هزار طرح مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و کسانی که بر اساس شرایطی دوره پسادکتری را تمام کرده اند و یا سطح چهار حوزه را دارند می توانند با ارائه طرح و اخذ تأیید از طرف صندوق، مورد حمایت قرار گیرند.
بیگی افزود: به افراد برجسته دانشگاهی و حوزوی، گرنت های پژوهشی داده می شود و کسانی هم که طرح های بین المللی دارند می توانند همراه با یک مشارکت کننده خارجی واجد شرایط از حمایت های صندوق برخوردار شوند.
وی دلیل عدم حمایت کافی صندوق در بخش گروه های علوم انسانی را عدم مطالبه گری از سوی خود پژوهشگران این حوزه دانست و گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیشترین حمایت از مراکز را در تهران و حدود 59 درصد داشته که به فعال بودن خود آنان بر می گردد.
دبیر کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران افزود: اگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بتواند مسائل جامعه را استخراج کند و در قالب پژوهش در اختیار صندوق قرار دهد، ما می توانیم حمایت های خوبی را از این پژوهش ها داشته باشیم؛ علاوه بر این اگر کسی حرفی در موضوع مسائل روز جامعه برای گفتن دارد ما آمادگی ضبط و پخش آن از طریق رسانه های عمومی داریم.
وی در پایان گفت: متقاضیان می توانند درخواست خود را از طریق سایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ارائه دهند؛ درخواست ها حداکثر در 120 روز داوری می شوند؛ در سال گذشته اولویت هایی برای پژوهش بوده، اما امسال این محدودیت ها کاهش یافته تا شخص بر اساس دغدغه خود پروژه پژوهش را معرفی و تعریف نماید.
اسفندیار رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه در ابتدای این نشست به معرفی اجمالی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) پرداخت و با اشاره به انجام فعالیت های پژوهشی مسأله محور و خروجی های علمی این پژوهشگاه و دانشگاه گفت: محصولات تولیدی این پژوهشگاه و دانشگاه باقرالعلوم (ع) در قالب های کتاب، مقاله، کرسی های تخصصی و ترویجی، درسگفتار و نیز رساله های دکتری تاکنون ارائه شده اند.
وی افزود: زمینه برگزاری دوره های پسا دکتری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز یکی دیگر از دستاوردهای این دو مجموعه تا امروز بوده است.
در پایان این نشست، بیگی به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ داد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما