شنبه 6 مرداد 1403   11:01:23

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(isca) که نهادی حوزوی، انقلابی، پژوهشی و علمی است ، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می‌باشد و از سال 1363 با عنوان «مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی» فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1384 با مجوز قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، تأسیس شده است.
این نهادي حوزوي، انقلابي، پژوهشي و علمي دارای پژوهشکده های  فرهنگ و معارف قرآن، تاريخ و سیره اهل بیت)علیهم‌السلام(، مهدويت و آينده پژوهی، فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق و معنويت، فقه و حقوق، علوم و انديشه سیاسی، الهیات و خانواده، اسلام تمدنی، مديريت اطلاعات و مدارک اسلامی و مراکز احیای آثار اسلامی و مطالعات اجتماعی و تمدنی و همکاری‌های علمی و بین المللی است.
این پژوهشگاه با بهره‌برداری از 13 نشریه، پایگاه‌های وب و محصولات نرم افزاری، اپلیکیشن‌ها، کرسی‌های نقد و ترویجی؛ نشست‌های علمی و تخصصی؛ همایش‌های ملی و بین المللی؛ همکاری‌های علمی داخلی و خارجی؛ تفاهم‌نامه‌های پژوهشی ملی و بین المللی، حائز افتخارات پژوهشی متعددی شده است.

آرشیو

تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم مولف کتاب «علم قرائت»

در آئین اهدای جوایز برگزیدگان چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از کتاب «علم قرائت» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، به عنوان اثر شایسته تقدیر تجلیل شد.

بررسی موانع تحقق اهداف پیامبران از نگاه قرآن

در ادبیات قرآنی مباحثی همانند بهانه‌جویی و لجاجت، اشرافی‌گری سیاسی، تکاثر و ثروت اندوزی، بدعهدی و پیمان‌‌شکنی، گروه‌های مرجع منحرف، تعصب به شیوه‌های گذشتگان، استکبار و در نهایت خرافه‌گرایی مردم، از جمله مفاهیمی هستند که به ما در روشن شدن موانع تحقق اهداف پیامبران از نگاه قرآن کریم کمک کردند.

کتاب «صنف بنایان و معماران دوران اسلامی آداب، اندیشه ها و حیات حرفه ای» روانه بازار نشر شد

کتاب «صنف بنایان و معماران دوران اسلامی آداب، اندیشه ها و حیات حرفه ای» اثر جعفر طاهری است که در پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید.

برگزاری نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه فقهی، سیاسی و فلسفی امام خمینی

نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه فقهی، سیاسی و فلسفی امام خمینی از سلسله نشست های علمی بین المللی ابعاد سیاسی فرهنگی، جریان مقاومت با تاکید بر مکتب شهید سلیمانی برگزار گردید.

آمادگی فردی و اجتماعی از مقدمات امر ظهور می باشد

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: آمادگی به دو بخش فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود و آمادگی اجتماعی اوج آمادگی است و اوج آمادگی اجتماعی نیز تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت است.

انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت(عج)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی راد تبیین کرد: امام خمینی (ره) در صحیفه نور در رابطه با نقش انقلاب اسلامی در ارتباط با زمینه سازی ظهور می‌فرماید: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهاد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار داد.

نشست علمی «امام خمینی(ره)؛ فلسطین، آخرالزمان» برگزار شد

به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نشست علمی «امام خمینی(ره)؛ فلسطین، آخرالزمان» با حضور نخبگان تبلیغی برگزار گردید.

پاسخ ایران ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را برای دومین بار به چالش کشید / مظلومان عالم یک نفس تازه ای کشیدند/ پاسخ ایران تاریخ را تقسیم به قبل و بعد از خودش می کند

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی ابهت پوشالی این رژیم را برای دومین بار به چالش کشید گفت: از این به بعد شما در تحلیل های بین المللی و منطقه ای، جمله قبل از حمله ایران به اسراییل و بعد از حمله ایران به اسرائیل را زیاد خواهید شنید.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما