چهارشنبه 2 آبان 1403   11:53:24

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(isca) که نهادی حوزوی، انقلابی، پژوهشی و علمی است ، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می‌باشد و از سال 1363 با عنوان «مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی» فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1384 با مجوز قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، تأسیس شده است.
این نهادي حوزوي، انقلابي، پژوهشي و علمي دارای پژوهشکده های  فرهنگ و معارف قرآن، تاريخ و سیره اهل بیت)علیهم‌السلام(، مهدويت و آينده پژوهی، فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق و معنويت، فقه و حقوق، علوم و انديشه سیاسی، الهیات و خانواده، اسلام تمدنی، مديريت اطلاعات و مدارک اسلامی و مراکز احیای آثار اسلامی و مطالعات اجتماعی و تمدنی و همکاری‌های علمی و بین المللی است.
این پژوهشگاه با بهره‌برداری از 13 نشریه، پایگاه‌های وب و محصولات نرم افزاری، اپلیکیشن‌ها، کرسی‌های نقد و ترویجی؛ نشست‌های علمی و تخصصی؛ همایش‌های ملی و بین المللی؛ همکاری‌های علمی داخلی و خارجی؛ تفاهم‌نامه‌های پژوهشی ملی و بین المللی، حائز افتخارات پژوهشی متعددی شده است.

آرشیو

مشروعیت تشکیل دولت، از ارتقاء وجود است

حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی مشروعیت تشکیل دولت را از ارتقاء وجود دانست و اظهار داشت: دولت باید تهدیدات پیش روی سالکان را کنترول و از هر چیزی که مانع معرفه الله است جلوگیری کند.

آثار و فعالیت های کاربردی کم نظیر دفتر تبلیغات اسلامی در خطبه های نماز جمعه گتاب معرفی شد

امام جمعه گتاب گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه و تامین نیازهای معلمان، مبلغان، فعالان فرهنگی و ائمه جمعه و جماعات کشور تولیدات و آثار فراوانی را در حوزه های گوناگون فرهنگی، قرآنی و سبک زندگی تولید و در اختیار جامعه قرار داده است.

پاسخ ایران به تجاوز احتمالی اسرائیل تعیین‌کننده آینده منطقه است

مدیر مرکز علوم انسانی دانشگاه معارف بیروت تأکید کرد: امروز چالش مهم، کیفیت مقابله با تجاوز احتمالی رژیم اسرائیل است. این تعامل، مسیر منطقه و آینده آن را تعیین خواهد کرد و تنها مربوط به آینده محور مقاومت نیست بلکه آینده منطقه را نیز تعیین می‌کند.

جمعه نصر نوعی از زیستن و باور به مرگ و هستی را به نمایش گذاشت

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی با اشاره به جمعه نصر با حضور رهبر معظم انقلاب و اقشار مختلف مردم، گفت: در جمعه نصر صرفاً مسئله، ارائه فضای امن در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نبود بلکه در آنجا اساساً نوعی از زیستن و باور به مرگ و هستی را به نمایش گذاشته شد.

آزادسازی ظرفیت امت اسلامی دستاورد طوفان‌الاقصی است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در وبینار آنلاین «آینده مقاومت» با بیان اینکه طوفان‌الاقصی واقعاً معادلات بین‌المللی را تغییر داد، گفت: با طوفان‌الاقصی چهره سیاه اسرائیل کاملاً برای جهان نمایان شد و از سوی دیگر طوفان‌الاقصی بزرگترین نعمت خدا بود تا ظرفیت امت اسلامی آزادسازی شود.

کتاب «حجاب؛ عوامل، مسئولیت‌ها و راهکارها» منتشر شد

کتاب «حجاب؛ عوامل، مسئولیت‌ها و راهکارها» اثر اسماعیل آقا بابائی بنی است که در پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۲۳۵ صفحه به چاپ رسید.

نشست مزیت های امنیتی ایران در منطقه با تأکید بر محور مقاومت برگزار شد

درپی شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله، به همت اداره کل پژوهش و پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نشست مزیت های امنیتی ایران در منطقه با تأکید بر محور مقاومت برگزار شد.

راهکارهای امام حسن(ع) برای نجات شیعه؛ از تقیه تا حمایت اجتماعی و اقتصادی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اقدامات امام مجتبی(ع) بعد از صلح گفت: امام حسن(ع) مجموعه راه‌کارهایی شامل تقیه، تبیین و حمایت اقتصادی به کار بردند تا بتوانند جان شیعیان را در طول حکومت معاویه حفظ کنند و در این راستا موفق هم شدند.

سلسله نشست‌های «حلقه علمی قرآن کریم و استشراق»

معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) گفت: سلسله نشست‌های حلقه علمی قرآن کریم و استشراق، زیرنظر گروه علمی زبان‌های خارجی و مطالعات بینا فرهنگیِ مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به منظور رصد، معرفی، ترجمه، نقد و... آثار و دیدگاه‌های قرآن پژوهان و اسلام شناسان غربی به ویژه در دوره معاصر طراحی و در حال اجرا می باشد.

نشست علمی ابعاد تمدنی عاشورا در حوزه حکمرانی برگزار شد

نشست علمی ابعاد تمدنی عاشورا در حوزه حکمرانی با موضوعات الگوی حکمرانی عاشورا با تاکید بر نقش زنان تمدن ساز، امام حسین(ع) و نقد سبک حکمرانی اموی و عاشورا و دغدغه های حکمرانی خوب برگزار گردید.

تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم مولف کتاب «علم قرائت»

در آئین اهدای جوایز برگزیدگان چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از کتاب «علم قرائت» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، به عنوان اثر شایسته تقدیر تجلیل شد.

بررسی موانع تحقق اهداف پیامبران از نگاه قرآن

در ادبیات قرآنی مباحثی همانند بهانه‌جویی و لجاجت، اشرافی‌گری سیاسی، تکاثر و ثروت اندوزی، بدعهدی و پیمان‌‌شکنی، گروه‌های مرجع منحرف، تعصب به شیوه‌های گذشتگان، استکبار و در نهایت خرافه‌گرایی مردم، از جمله مفاهیمی هستند که به ما در روشن شدن موانع تحقق اهداف پیامبران از نگاه قرآن کریم کمک کردند.

12345678910...>>>
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما