به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، جلسه توجیهی گروه های تبلیغی فعال در طرح «مدد» به همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صورت پذیرفت.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی، هدف کلان این طرح را پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: از اهداف این طرح "مدد" می توان به «ارتقاء سطح بینش و اصلاح رفتار مخاطبان تا سطح پایداری برابر مشکلات و استقرار نظام ارجاع مناسب به متخصص در هنگام بروز آسیب»، «افزایش اثربخشی طلاب و مبلغان در زمینه اصلاح الگوهای زندگی و رفع آسیبهایی که مانع رشد دینی و انسانی جامعه میشود»، «افزایش اثربخشی مبلغان و طلاب در تربیت نسل نوجوان و جوان از طریق اثرگذاری اجتماعی»، «توانمندسازی دانشی و مهارتی مبلغان ساماندهی شده» و «جریان سازی تبلیغ دینی مسأله محور در محیط منتخب» اشاره کرد.
وی افزود: گروه های تبلیغی با برگزاری آموزش متناسب برای خانوادهها و مخاطبان ویژه، برقراری ارتباط میان خانواده، نهادهای فعال و مسجد، اجرای مداخلات لازم بر اساس شناسایی صورت گرفته از طریق نظام ارجاع و زمینه سازی ارائه خدمات لازم از طریق نهادهای متولی این طرح را عملیاتی خواهند نمود.
مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه به تشریح فرآیند عملیاتی این طرح پرداخت و اظهار کرد: مواردی همچون؛ «شناسایی نقاط در معرض آسیب یا آسیب دیده»، «شناسایی ظرفیت های دفتر برای مداخله»، «بستر سازی مناسب مداخله»، «انجام مداخله صحیح و مناسب»، «پشتیبانی علمی، معنوی، رسانه و مشاوره ای»، «دریافت خروجی های مناسب» و «ارزیابی و اثرسنجی» از جمله فرآیند عملیاتی طرح مدد می باشد.
لازم به ذکر است 8 گروه تبلیغی در مناطق مختلف کشور این طرح را تا پایان سال جاری عملیاتی خواهند کرد.