شنبه 6 مرداد 1403   06:31:31

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

برگزاری دوره آموزشی تربیت مبلغ تخصصی ویژه مراکز شبه خانواده

  • خلاصه :به همت اداره کل فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی وبا مشارکت اداره کل بهزیستی مشهد وگروه تبلیغی مکتب امام صادق (ع) دوره آموزشی تربیت مبلغ تخصصی ویژه انجام فعالیت های تبلیغ تخصصی در مراکز شبه خانواده مشهد برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حسینعلی قهرمانی رئیس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی  آشنایی مبلغان برادر و خواهر با مهارت های کاربردی برقراری ارتباط  موثر و انتقال آسان واثربخش آموزه ها و مفاهیم تربیتی و اخلاقی دینی به افرادی است که در مراکز شبه خانواده تحت پوشش اداره بهزیستی مشهد نگه داری می شوند .
قهرمانی با اشاره به این که این دوره آموزشی با حضور تعداد 150 نفر از مبلغان برادر وخواهر برگزار شده است افزود: مرحله  اول آموزشی این دوره در قالب 42 ساعت حضوری با ارایه اساتید متخصص حوزه ودانشگاه  در موضوعاتی مانند: اصول توانمند سازی تخصصی تبلیغ در مراکز شبه خانواده، مهارت های افزایش اعتماد و عزت نفس، مبانی رشد، بازه های خلاقانه ویژه کودکان، باور پذیری دینی درکودکان، مهارت های تربیت موثر کودکان ونوجوان و...برگزار شد.
وی در ادامه به معرفی مراکز شبه خانواده پرداخت و افزود: شبه‌خانواده مرکزی است که توسط افراد خیر با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و پس از طی مراحل طولانی و قانونی با هدف نگهداری شبانه‌روزی از کودکانی که به دلایلی به طور دائم یا موقت از سرپرستی مؤثر و با صلاحیت محروم هستند ایجاد می گردد. این کودکان عموما بی‌سرپرست، بدسرپرست، حاصل ازدواج‌های ثبت نشده و یا بچه‌های کار بوده و از هرگونه پشتوانه خانوادگی یا اجتماعی بی‌بهره هستند.
مراکز شبه‌خانواده‌ها و با فراهم آوردن سرپناهی مناسب و مطابق با استانداردهای بهزیستی تلاش میکنند تا جای خالی خانواده را برای این کودکان بیگناه پر کنند. مطابق قانون هر شبه خانواده دارای کارشناس و مسئول خانه، دو نفر مربی در هر شیفت کاری، یک نفر پزشک عمومی (پاره وقت)، یک نفر روانپزشک (پاره وقت)، یک نفر مددکار و یک نیروی خدماتی به ارائه خدمات می پردازند.
تمرکز اصلی در شبه‌خانواده بر این است تا کودکانی را که حاصل آسیب‌های اجتماعی هستند تحت پوشش قرار داده و از تبدیل شدن آنها به حلقه دیگری در زنجیره آسیب جلوگیری نماید. حل مشکلات اوراق هویتی و حقوقی، سوادآموزی، حفظ و ارتقا سلامت جسمی و روحی و مهارت آموزی از جمله محورهای اصلی تمرکز شبه‌خانواده ها می‌باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما