شنبه 8 ارديبهشت 1403   03:50:55

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی خبر داد؛

فعالیت بیش از ۱۰ هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی در دهه اول محرم ۱۴۰۱

  • خلاصه :مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در ماه محرم سال جاری بیش از ۱۰ هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی از سوی این دفتر جهت نشر معارف دینی به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد شریعتمداری در گفت و گویی از فعالیت بیش از ۱۰ هزار مبلغ در قالب تبلیغ فردی و گروهی در دهه اول محرم ۱۴۰۱ خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سال جاری بیش از ۱۰هزار مبلغ با اعزام دفتر تبلیغات اسلامی در سراسر کشور به تبیین مکتب حسینی و مبانی و ارزش های نظام جمهوری اسلامی پرداختند که از این تعداد نزدیک به ۱۰۰۰ مبلغ خواهر بوده اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۷ هزار و پانصد مبلغ بوده و ۲۱۸ گروه تبلیغی با نزدیک به ۳ هزار مبلغ نیز به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده اند، افزود: این گروه ها با ارائه و تصویب برنامه جهت پرکردن خلأهای تبلیغی خصوصا در نقاط پرتراکم شهری اعزام و نقش بسزایی را در ارائه الگوهایی نوین از تبلیغ از جمله روایت گری، پرده خوانی، اجرای موکب ها و نمایشگاه ها و مانند آن ایفاء نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری گفت: امسال با وجود مشکلاتی که پس از ۲ سال نگرانی های ناشی از بیماری کرونا تصور می شد اما استقبال خوبی از جانب مردم، مبلغان و نهادهای فرهنگی صورت گرفت که امیدواریم ان شاء الله با روند روبه رشد نیز مواجه باشد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از دیگر ویژگی های تبلیغی محرم امسال، استقبال بسیار تبلیغ اولی ها بود که با توجه به آنلاین شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان تر حوزه بودیم. افزون بر این، با مساعدت و پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی»، فعالیت طلاب همیار گروه های تبلیغی که در مناطق مختلف کشور در کنار گروه های تبلیغی حضور داشتند، ثبت و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: از دیگر تفاوت هایی که اعزام سال جاری را با سال های گذشته متمایز کرده و در برنامه تبلیغی محرم موثر واقع گردید، بهره گیری از اطلس مسائل و آسیب شناسی نقاط مختلف بر اساس مشارکت خود مبلغان بود که گروه های تبلیغی می توانستند، مسائل منطقه تبلیغی خود را به صورت استانی مشاهده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری اظهار داشت: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه محرم ۱۴۰۱ توسط مبلغان می توان به «جهاد تبیین»، «تفسیر تطبیقی مکتب امام حسین (ع)»، «موضوعات مرتبط با عدالت محوری»، «مواسات و همدلی»، «خانواده»، «کودک و نوجوانان و سواد رسانه»، «امید آفرینی»، «مباحث جمعیت و فرزنداوری» و «دشمن شناسی و بصیرت افزایی» اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: مبلغان علاوه بر حضور در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها، در سایر مراکز علمی، دانش آموزی و فرهنگی همچون حضور در مدارس، بیمارستان ها، زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد و نیز حضور در مناطق محروم و عشایری به معرفی فرهنگ ناب نبوی، علوی و حسینی در بین مردم و نسل جوان پرداختند.

وی با اشاره به سفرهای استانی همکاران در اداره کل تبلیغ عمومی خاطرنشان کرد: در این ایام با سفر به بیش از ۱۵ استان و بازدید از نقاط تبلیغی، به ارزیابی فعالیت های مبلغان اعزامی پرداخته شد و از نزدیک با بسیاری از مبلغان و گروه های تبلیغی ارتباط برقرار شده و مسائل و نکات ایشان از نزدیک دریافت و با مسئولان استانی جهت رفع آن ها رایزنی شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما