پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403   10:38:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

از سوی گروه سیاسی بخش پاسخگویی مکتوب مرکز ملی پاسخگویی صورت گرفت؛

بررسی مسائل گذشته و آینده انقلاب با حضور نخستین فرمانده سپاه

  • خلاصه :اولین فرمانده سپاه، معاون سابق آسیا و اقیانوسیه وزرات امور خارجه، سفیر سابق ایران در چین و پاکستان از مرکز ملی پاسخگویی بازدید کرد و به تبیین راه طی شده در انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش روی آن پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست علمی با موضوع «مسائل گذشته و آینده انقلاب ایران» توسط گروه سیاسی بخش پاسخگویی مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، با حضور جواد منصوری برگزار شد.
در این نشست جواد منصوری «اولین فرمانده سپاه، معاون سابق آسیا و اقیانوسیه وزرات امور خارجه، سفیر سابق ایران در چین و پاکستان» ، به تبیین راه طی شده در انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش روی آن پرداخت.
نخستین فرمانده سپاه ضمن تشریح مهمترین ویژگی‌های ایران معاصر از جمله انقلاب اسلامی 57 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران، دیدگاه خود در خصوص اصلی ترین چالش‌های پیش روی انقلاب از بُعد داخلی و خارجی را مطرح کرد.
منصوری خاطر نشان کرد: بایستی دلایل سقوط شاه را در پیام آبان ماه وی در سال 57 جستجو کرد؛ آنجا که وی انقلاب ملت ایران را تایید کرد و سوگند خورد که دیگر فساد و بی‌قانونی و ظلم را کنار می گذارد.
وی ایران را دارای موقعیتی استراتژیک خواند که در طول تاریخ، هیچ ابرقدرتی اعم از روس و انگلیس و آمریکا نتوانسته و نمی‌توانند از این موقعیت چشم‌پوشی کنند و تا زمانی که ایران بخواهد مستقل و خلاف مسیر آنان عمل کند، هرگز از ایران دست بر نخواهند داشت و برای ما مشکل‌ساز خواهند شد.
معاون سابق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با تاکید بر امیدآفرینی نسبت به آینده گفت: ایران چالش‌ها و مسائل مهمی دارد که بایستی این مسائل را حل کند.
وی با اشاره بر فقدان یا کم بودن روحیه‌قانونمندی، نظم، احترام و ادب اجتماعی، خطر دست‌کم گرفتن رویکردهای فرهنگی در جامعه را جدی دانست و توسعه پایدار کشور را مرهون اهتمام به ارتقای این مولفه‌ها بیان کرد.
منصوری در ادامه با بیان خاطراتی از دوران زندان رژیم پهلوی، سقوط پهلوی، اقدامات امام‌خمینی (ره) و سال‌های آغازین انقلاب، بیان نمود: شنیدن این خاطرات از زبان شاهد زنده این خاطرات برای مخاطبان، غنیمت و عبرت‌آموز خواهد بود.
در پایان این نشست منصوری به سؤالات کارشناسان مرکز ملی در خصوص مسائل پیرامون انقلاب اسلامی پاسخ داد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما