شنبه 8 ارديبهشت 1403   00:27:38

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت پژوهشکده اسلام تمدنی؛

کتاب «بررسی مبادلات تجاری میان کشورهای مسلمان و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «بررسی مبادلات تجاری میان کشورهای مسلمان و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن» به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، کتاب بررسی مبادلات تجاری میان کشورهای مسلمان و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن نوشته فرزانه احمدیان یزدی و مهسا مسگرانی پژوهشگران پژوهشکده اسلام تمدنی، توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر گردید.
تجارت میان کشورهای اسلامی از جمله موضوعات چالش ¬برانگیز میان اقتصاددانان و البته سیاستمداران طی دهه های اخیر می باشد. پرسش مهمی که در این بین وجود دارد آن است که آیا کشورهای اسلامی با توجه به گستره جغرافیایی وسیع و تفاوت¬ های قابل ملاحظه در ساختار اقتصادی و تجاری می¬ توانند در مسیر همگرایی مؤثر در حوزه تجارت بین¬ الملل حرکت کنند؟
پاسخ به این پرسش کلیدی، نیازمند درک عمیق از نظریات تجارت بین ¬الملل و همچنین رصد آمار و اطلاعات موجود از ساختار و ویژگی تجارت خارجی انجام شده میان این دسته از کشورها است. از این رو، کتاب «بررسی مبادلات تجاری میان کشورهای مسلمان و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن» با واکاوی مفاهیم نظریات مطرح شده مرتبط با موضوع پژوهش، چارچوب کاربردی جهت بهبود روابط تجاری میان کشورهای مسلمان استخراج کرده است.
در این کتاب کوشش شده تا در کنار بررسی آمار تجارت میان کشورهای اسلامی، تحلیل جامعی از نحوه بهره¬ گیری مثبت از افزایش تجارت میان آن ها ارائه شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما