شنبه 1 ارديبهشت 1403   00:17:31

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

همایش مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی برگزار می شود

  • خلاصه :دبیر علمی همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی گفت: مباحث مهدویت زمانی رنگ ماندگاری و دوام‌ می‌گیرد که در راستای مباحث علمی قرار گیرد و در این صورت کارکرد آن در جامعه بیشتر می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حسین الهی نژاد در نشست خبری برگزاری همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: بر اساس قرار گرفتن مباحث مهدویت در راستای مباحث علمی، پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سلسله همایش‌های نظریه انتظار را برگزار کرده‌است.
وی ادامه داد: همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه دارالزهرا و دفتر تنظیم و نشر آثار آیت الله صافی گلپایگانی ترتیب خواهد یافت.
وی بیان کرد: این همایش در مسیر همایش‌های نظریه انتظار در دفتر تبلیغات اسلامی است که ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود و در آینده دو همایش دیگر را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
الهی نژاد ادامه داد: همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوره معاصر مهرماه امسال برگزار و در سال آینده نیز همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله جوادی آملی برگزار می‌شود.
وی افزود: برای برگزاری این همایش یک سال پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با مشارکت دفتر آیت الله صافی گلپایگانی و موسسه دارالزهرا و مشارکت مراکز مهدوی، اساتید حوزه و دانشگاه و دانش پژوهان پیرامون موضوع همایش کارهای علمی صورت گرفت و خروجی های مختلفی از این همایش خواهیم داشت.
دبیر علمی همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی افزود: در این همایش ۱۱۲ مقاله علمی ارائه شده‌است که برخی مقالات سفارشی و برخی در قالب فراخوان به دبیرخانه همایش رسید که شمارگان قابل توجهی برای همایش است.
وی افزود: ۱۶ کرسی ترویجی و نشست علمی پیش از برگزاری همایش برگزار شده‌است که موضوع‌ها محورهای دهگانه در این کرسی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی عنوان کرد: بر اساس کرسی‌هایی که برای همایش برگزار شد و دریافت مقالات، سرجمع تولید محتوای علمی همایش سه هزار صفحه است که در قالب ۵ جلد مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.
دبیر علمی همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی گفت: در حاشیه برگزاری همایش چندین نشست تخصصی برگزار می‌شود که مقالات رسیده به همایش در آن ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی از جمله مهمترین اهداف همایش را گفتمان سازی اندیشه مهدویت در جامعه ،نهادینه شدن اندیشه مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی و برگزاری گفتگوهای نخبگانی حوزه و دانشگاه پیرامون مهدویت ذکر کرد.
الهی نژاد افزود: آن مرجع تقلید فقید بیشترین آثار را در حوزه مهدویت از خود به یادگار گذاشته است و فقیهی نداریم در درجه اجتهاد باشد و بیش از ۲۰ اثر مهدوی به یادگار بگذارد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما